Poznań: Budowa trzeciego pasa na autostradzie. Szykuje się dużo utrudnień!

Podziel się!

W nocy z niedzieli na poniedziałek oficjalnie rozpoczną się prace przy budowie, w obu kierunkach, trzeciego pasa na autostradzie. Inwestycja ma być gotowa do końca roku.

Oprócz wybudowania nowego pasa drogowego, inwestor zamierza również wymienić nawierzchnię na już istniejących pasach. Ma być ona przystosowana do większego natężenia ruchu. Wymienione zostaną również barierki ochronne i oświetlenie.

– Zdajemy sobie sprawę, że najbliższe miesiące będą trudnym czasem dla wszystkich kierowców, ale jeszcze nikt nigdy w Polsce nie podejmował tak dużego wyzwania, jakim jest rozbudowa działającej autostradowej obwodnicy miasta. Dzięki naszemu know-how i innowacyjności planujemy zakończenie prac nawierzchniowych, wymianą barier i oświetlenia, o pół roku wcześniej, niż pierwotnie zakładaliśmy, czyli do końca 2019 roku – zapewnia Zofia Kwiatkowska, rzeczniczka prasowa Autostrada Wielkopolska SA. – Prace drogowe będą realizowane tak, aby ruch odbywał się w miarę możliwości płynnie na 2 pasach w każdym kierunku. Pozostałe prace związane z rozbudową i budową ekranów akustycznych oraz budową 10 tablic zmiennej treści ukończone zostaną w połowie 2020 roku. Należy pamiętać, że inwestycja będzie realizowana w znacznie szerszym zakresie niż przewiduje to umowa koncesyjna. Dlatego mamy nadzieję, że pogoda ułatwi prace drogowcom, a my ze swojej strony dołożymy wszelkich starań, by zrobić to jak najlepiej i przede wszystkim zgodnie z planem.

Prace rozpoczną się dzisiaj (17 marca) o godz. 19. Od tego momentu wyjazd z obwodnicy na węzłach Poznań Komorniki i Poznań Luboń będzie możliwy tylko skrajnymi pasami w obu kierunkach. W kierunku Świecka zostanie wprowadzony zakaz poruszania się pasem szybkim dla samochodów ciężarowych (z uwagi na zawężenie pasa do 2,0 m). W kierunku Warszawy zostanie zniesiony zakaz wyprzedzania dla samochodów ciężarowych (z uwagi na relacje z węzłami tylko z pasa szybkiego, czyli skrajnego). Jak informuje Autostrada Wielkopolska “powyższy harmonogram prac może ulec zmianie z uwagi na warunki pogodowe”.

Jednocześnie prace będą się toczyć na odcinkach o długości 8 kilometrów. Najpierw od węzła Zachód od węzła Luboń. Następnie prace przeniosą się na odcinek od węzła Luboń do węzła Krzesiny. Pomiędzy węzłem Zachód a Komornikami dobudowane będą pasy na zewnątrz istniejącej drogi, natomiast dalej, w kierunku węzła Krzesiny w tzw. pasie rozdziału. Podczas wszystkich prac cały czas będą utrzymane po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Żeby utrzymać te dwa pasy w każdą stronę musiano przenieść ruch na pas awaryjny. Służby ratownicze, w przypadku jakichkolwiek zdarzeń, korzystać będą z terenu placu budowy. Kierowcy kategorycznie nie mogą więc na niego zjeżdżać ani udostępniać miejsca na tzw. korytarz życia. W przypadku jakiejkolwiek awarii lub braku paliwa pozostawione samochody będą jak najszybciej usuwane przez odpowiednie służby.

Podczas prac ograniczona będzie prędkość poruszania się do 70km/h. Kierowcy powinni szczególnie uważać na znaki informujące o sposobie poruszania się. Jadą na przykład od węzła Zachód lewy pas przeznaczony będzie tylko do tranzytu, bez możliwości zjazdu na węzłach Komorniki i Luboń.

Od marca 2019 do czerwca 2020 obowiązywał będzie zakaz wjazdu na obwodnicę Poznania pomiędzy węzłami Poznań Wschód i Poznań Zachód dla pojazdów ponadnormatywnych, o szerokości większej niż 3 metry.

Autostrada Wielkopolska będzie współpracować z aplikacjami Yanosik i Waze. W momencie zbliżania się do remontowanego odcinka kierowcy będą otrzymywać komunikaty o sytuacji na obwodnicy i alternatywnych drogach.

Autor: UMP


Podziel się!

1
Dodaj komentarz

avatar
najnowszy najstarszy oceniany
Kiran
Gość
Kiran

Mega się cieszę, że w końcu ktoś pomyslał i wszystko w yanosiku od razu bedzie zaznaczone, bo w sumei to chyba najlepsza droga komunikacja z kierowcami