przystanek Półwiejska z wadliwą informacją fot. Piotr

Poznań: Awaria elektronicznych tablic na przystankach. Sprawdzajcie papierowe rozkłady jazdy!

Dlaczego 26 grudnia elektroniczne tablice na przystankach tramwajowych pokazywały rozkład jazdy tramwajów – skoro do południa jeździły tylko nocne autobusy? “To wiele osób wprowadziło w błąd” – napisał do nas nasz użytkownik Piotr. I przesłał nam zdjęcia.

“26 grudnia przed 9.00 rano wybierałem się na dworzec PKP odebrać kuzynkę” – napisał Piotr. – “Wiedziałem, że są świąteczne zmiany w rozkładzie jazdy, ale dokładnie nie pamiętałem, jakie. Kiedy więc doszedłem na przystanek tramwajowy na Królowej Jadwigi i zobaczyłem, że na tablicach świetlnych wyświetla się informacja o tramwaju za 3 minuty, byłem przekonany, że tramwaj za 3 minuty pojedzie”.

Jednak “siódemka”, która miała pojechać za 3 minuty – nie pojechała. Później nie pojechała też “dwunastka” i “dziewiątka”. Po prostu znikały z tablic.
“Nie było na nich żadnego komunikatu o tym, że tramwaje nie kursują” – podkreśla pan Piotr. – “Dopiero kiedy przejechał obok nocny autobus, przypomniałem sobie, że są zmiany w komunikacji i zajrzałem pod wiatę. A tam na papierowym rozkładzie było napisane, że do południa kursują nocne autobusy, a tramwaje nie. Na przystanku było kilka osób i dla wszystkich było to zaskoczeniem, bo wszyscy sugerowali się treścią tablic. Czy naprawdę nie można było ich wyłączyć albo zamieścić komunikatu o zmianach, żeby nie prowadzać ludzi w błąd?”

Takich informacji otrzymaliśmy kilka, także od osób, które wracając do Poznania w drugi dzień świąt nie wiedziały, jak kursuje komunikacja i bezskutecznie czekały na tramwaje na przystankach przy dworcu. Takie same kłopoty mieli pasażerowie na Kaponierze.

Jak wyjaśnia Zarząd Transportu Miejskiego, powodem była awaria systemu.
– Znajdujące się na przystankach elektroniczne Tablice Informacji Pasażerskiej pobierają dane z tego samego źródła co pojazdy i powinny wyświetlać informacje prawidłowo z uwzględnieniem świątecznych zmian w kursowaniu. Zależny nam na dotarciu z aktualną informacją do jak największego grona pasażerów – wyjaśnia Bartosz Trzebiatowski, rzecznik prasowy ZTM. – Z uwagi na usterkę techniczną odnotowaliśmy problem z wyświetlaniem poprawnych komunikatów na przystankach na rondzie Kaponiera. Usterka została usunięta, za kłopot przepraszamy.

ZTM prosi pasażerów, by za każdym informowali ich, gdy trafią na wadliwie działające tablice – bo tylko wtedy jest szansa, że awaria szybko zostanie usunięta i informacja nie wprowadzi w błąd kolejnych podróżnych.

Miejmy nadzieję, że przy kolejnych zmianach w kursowaniu komunikacji w Sylwestra i Nowy Rok na tablicach TIP będą już aktualne informacje o kursowaniu miejskiej komunikacji. Ale na wszelki wypadek pamiętajcie o sprawdzeniu tego na wersji papierowej pod wiatą…

0 0 votes
Oceń artykuł
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze