Poznań za pół ceny fot. UMP

Poznań: 100 tys. osób wzięło udział w “Poznaniu za pół ceny”

Wirtualne spacery po mieście, vouchery w specjalnych cenach do wykorzystania po pandemii w hotelach i restauracjach oraz wirtualne usługi, które można zamówić na przyszłość. Tak wyglądał trzynasty “Poznań za pół ceny”.

Ograniczenia związane z walką z pandemią dotknęły branżę turystyczną bardzo szybko i w sposób wyjątkowo dotkliwy. Dlatego organizatorzy akcji zdecydowali się wykorzystać budowaną od ponad dekady markę “Poznania za pół ceny”, jako narzędzie wsparcia lokalnej branży turystycznej. Ze względu na epidemię koronawirusa akcja odbywała się w internecie i trwała od 2 do 10 maja. W wirtualnej edycji nie zabrakło jednak ani usług turystycznych z rabatem, ani programu turystycznego.

Aż 38 hoteli, restauracji i muzeów zdecydowało się zaproponować ofertę voucherów w specjalnych cenach do wykorzystania w przyszłość. Wśród ofert znalazły się noclegi od pięciogwiazdkowych hoteli po hostele i apartamenty. Do akcji dołączyły także Brama Poznania, klub piłkarski Lech Poznań i Muzeum Czekolady. Można było także zamówić wycieczki z poznańskimi przewodnikami. Oferty były najczęściej odwiedzaną sekcją strony “Poznania za pół ceny”.

– Tegoroczna edycja była dla nas eksperymentem. Tym bardziej jesteśmy bardzo wdzięczni branży turystycznej, bez której zaangażowania “Poznań za pół ceny” nie mógłby się odbyć – mówi Wojciech Mania z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, koordynator akcji.

Wyróżnikiem akcji były wirtualne spacery. Odbywały się każdego dnia akcji na profilu facebookowym “Poznania za pół ceny”. Można było zwiedzić dzięki nim poznańskie Stare Miasto, Ostrów Tumski i Dzielnicę Cesarską, a także zajrzeć do Muzeum Broni Pancernej czy Skansenu Miniatur Szlaku Piastowskiego w Pobiedziskach. Dużym powodzeniem cieszył się nietypowy spacer-niespodzianka po Rondzie Kaponiera. Łącznie na wszystkie 9 spacerów dotarło ponad 113 tysięcy internautów!

Uzupełnieniem było ponad 23 zwiedzań online i 14 inicjatyw towarzyszących lub partnerskich. Dzięki współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Berlinie akcja zyskała dodatkową promocję na rynku niemieckim. “Poznań za pół ceny” był wspierany także przez inne ZOPOT-y i placówki zajmujące się promocją Polski za granicą.

– Ze względu na ograniczenia w zagranicznym ruchu turystycznym w tym roku skupiamy się na turystyce krajowej, jednak zależy nam również na utrzymaniu działań promocyjnych na rynkach zagranicznych, które zawsze były istotne dla poznańskiej turystyki. Dlatego cieszymy się, że wśród nabywców voucherów znaleźli się także turyści z zagranicy – tłumaczy Jan Mazurczak, prezes zarządu PLOT.

Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna, będąca organizatorem akcji planuje już kolejne działania wspierające poznańską turystykę w okresie wychodzenia ze stanu pandemii.

PLOT/UMP

Dodaj komentarz

avatar