Sprawdzanie zgód TCF
sobota, 27 kwietnia, 2024

Oferty w przetargu na S11 otwarte. Ilu jest chętnych?

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, osiem firm złożyło swoje oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę 22-kilometrowego odcinka S11 wraz z obwodnicą Obornik.

GDDKiA podaje, że najniższą ofertę złożyło konsorcjum firm KOBYLARNIA S.A. i MIRBUD S.A. o wartości 853 456 675,21 zł. Najwyższą, o wartości 1 305 879 367,89 zł, złożyło konsorcjum firm Trakcja S.A. oraz Doğuş Inşaat ve Ticaret A.Ş. Budżet GDDKiA na realizację tego zadania to 969 683 895,93 mln. zł.

“Komisja przetargowa przystępuje do analizy ofert w celu wyłonienia wykonawcy” – informuje GDDKiA. – “Głównym kryterium oceny będzie cena (55 proc.). Pod uwagę będą brane również pozacenowe kryteria dotyczące przedłużenia gwarancji jakości m.in. na ekrany akustyczne i obiekty mostowe (40 proc.) oraz zagospodarowanie pozyskanego destruktu asfaltowego (5 proc.). Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał za zadanie zrealizowanie inwestycji w systemie Projektuj i buduj w okresie 39 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych podczas budowy)”.

Inwestycja ma zostać zrealizowana w latach 2024 – 2028 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Podpisanie umowy z wykonawcą jest planowane na pierwszą połowę przyszłego roku.

Przypomnijmy, że droga ekspresowa S11 połączy cztery województwa, a ten nowy odcinek połączy się z tzw. zachodnią obwodnicą Poznania. W ramach inwestycji wykonane zostaną dwa węzły drogowe: Oborniki i Chludowo, 37 obiektów inżynierskich, w tym wiadukty w ciągu trasy głównej, mosty, przejścia dla zwierząt oraz przejście pod drogą ekspresową. Inwestycja obejmuje też budowę dodatkowych jezdni do obsługi ruchu z terenów przyległych do pasa drogowego drogi S11 oraz dwa miejsca obsługi podróżnych w rejonie Obornik.

Wszystkie odcinki mają zostać ukończone do 2030 roku i wtedy S11 będzie liczyć ponad 580 km, a razem ze wspólnym przebiegiem S6 od Kołobrzegu do Koszalina (ok. 35,5 km) – blisko 620 km. Dotąd udało się zbudować ponad 150 km trasy od Kołobrzegu do Bobolic, obwodnicę Szczecinka, odcinki w okolicy Poznania oraz cztery obwodnice: Jarocina, Ostrowa Wielkopolskiego, Kępna i Olesna.

“Pod koniec br. oddaliśmy do ruchu 48 km trasy od Koszalina do Bobolic” – informuje GDDKiA. – “Nowa droga wyprowadziła ruch tranzytowy z Bobolic i wszystkich miejscowości położonych przy obecnej DK11 pomiędzy Koszalinem i Bobolicami. Do domknięcia realizacji S11 na Pomorzu Zachodnim brakuje odcinka między Bobolicami, a Szczecinkiem. Na ten fragment, o długości 24,4 km, podpisaliśmy 30 sierpnia tego roku umowę z wykonawcą, a zakończenie budowy planowane jest w 2026 roku. Trwają prace projektowe dla budowy trasy S11 od granicy z woj. zachodniopomorskim do granicy z woj. opolskim. Długość projektowanej S11 w woj. wielkopolskim to około 240 km”.

Źródło: GDDKiA
Strona głównaWielkopolskaOferty w przetargu na S11 otwarte. Ilu jest chętnych?