Od nowego roku zmiany na rondzie Żegrze

Prace na Górnym Tarasie Rataj postępują zgodnie z harmonogramem, a nawet go wyprzedzają. W związku z tym, 2 stycznia nastąpi zmiana organizacji ruchu w rejonie ronda Żegrze. Dotyczyć będą zarówno kierowców, jak i pasażerów komunikacji publicznej.

W związku z postępem prac na rondzie Żegrze możliwe jest skierowanie ruchu samochodowego na nowo wybudowany fragment ronda. Pierwotnie termin oddania nowej jezdni przewidziano na 17 stycznia, jednak dzięki intensywnym pracom wykonawcy jest to możliwe 2 tygodnie wcześniej. W związku z tym, nastąpi zmiana organizacji ruchu w rejonie ronda Żegrze.

Od 2 stycznia 2019r. udostępniony dla kierowców zostanie nowo wybudowany fragment ronda Żegrze (strona południowa). Przywrócony zostanie też ruch na wlocie w ul. Unii Lubelskiej, przy czym wyjazd z tej ulicy będzie odbywał się jedynie w kierunku ul. Żegrze, a wjazd z kierunku ul. Hetmańskiej.

Jednoczenie, w związku z wprowadzoną zmianą, przeniesione zostaną przystanki autobusowe komunikacji zastępczej – z ul. Hetmańskiej na ul. Żegrze (okolice wjazdu do stacji BP). W celu poprawy płynności ruchu zostanie utrzymany objazd od strony ulic Żegrze, Inflanckiej oraz Kurlandzkiej przez Obodrzycką do ulicy Unii Lubelskiej.

Zamknięcie północnej części ronda Żegrze potrwa do połowy marca 2019 r. Cały pierwszy etap prac związany z jego rozbudową potrwa do połowy 2019 r.

Zmiany zostaną wprowadzone także na odcinku od os. Lecha do ronda Żegrze. Prace na tym etapie realizowane będą od 2 stycznia 2019 r. Początkowo związane będą z rozbiórką torowiska i sieci trakcyjnej na tym odcinku. O dalszych pracach i zmianach w organizacji ruchu Poznańskie Inwestycje Miejskie poinformują już w nowym roku. Koniec prac przewidziany jest na drugą połowę 2019 roku.

Kolejny etap prac wiążę się ze zmianami w komunikacji publicznej. Od 2 stycznia nastąpi wstrzymanie ruchu tramwajów na Górnym Tarasie Rataj na odcinku od os. Lecha (tunel Franowo) do przystanku Żegrze I. W zamian zostanie wzmocniona autobusowa komunikacja zastępcza.

Od środy (2 stycznia) tramwaje linii nr 17 kursować będą trasą Kórnicką do Franowa. Wzmocniona zostanie komunikacja zastępca – autobusy linii autobusowej za tramwaj T1 w dni robocze (w godz. 6.00 – 19.00) kursować będą około co 5-6 minut, a w soboty i niedziele – co 10 minut.

Linia nr 17

OGRODY – Dąbrowskiego – Fredry – … – Trasa Kórnicka – FRANOWO

Linia T1

RONDO STAROŁĘKA – Hetmańska – Żegrze – Chartowo – OS. LECHA – Chartowo – Żegrze – Hetmańska – RONDO STAROŁĘKA

Do końca 2019 roku na Górnym Tarasie Rataj powstanie nowoczesna trasa tramwajowa – dostępna dla osób niepełnosprawnych, gwarantująca ograniczenie emisji drgań i hałasu oraz wysoki komfort podróżowania. Kompleksowo przebudowane zostanie torowisko, a także sieć trakcyjna na całym odcinku od ronda Żegrze do os. Lecha. Nowe oblicze zyskają przystanki tramwajowe, a przystanek Os. Czecha stanie się przystankiem zintegrowanym, tramwajowo-autobusowym, gdzie przesiadki będą dokonywane “drzwi w drzwi”. Korzyści odczują też piesi, którzy będą mogli korzystać z dodatkowego przejścia naziemnego w tym miejscu. Osobom niepełnosprawnym umożliwi ono swobodny dostęp do przystanku.

Przebudowa odcinka od os. Lecha do ronda Żegrze prowadzona jest w ramach zadania “Przebudowa trasy tramwajowej: Kórnicka – os. Lecha – rondo Żegrze wraz z budową odcinka od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej”, dofinansowanego ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Autor: PIM / UMP

0 0 votes
Oceń artykuł
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze