W Polsce na drodze ekspresowej S5, w pobliżu MOP Pierzyska, doszło do zatrzymania nietypowego składu pojazdu przez inspektorów z Gniezna z powodu przekroczenia dopuszczalnych norm wagowych i gabarytowych.
21 lutego 2024 roku, zespół pojazdów składający się z ciągnika siodłowego i naczepy, przewożący sześć podkładów kolejowych, został skierowany na punkt kontrolny. Kontrola wykazała, że masa całkowita przekraczała dozwolone 40 ton o 3,1 tony, osiągając 43,1 tony, a długość zespołu pojazdu z ładunkiem wynosiła 17,2 metra, przekraczając normę o 0,7 metra.
Pojazd, który przewoził ładunek z Poznania do Wymysłowa, posiadał zezwolenie kategorii IV, jednakże było ono niewystarczające, ponieważ dotyczyło przewozu ładunków niepodzielnych, a nie podzielnych, jak w tym przypadku. W związku z powyższymi naruszeniami, przewoźnikowi zostanie wszczęte postępowanie administracyjne.