Zamiast betonowej kostki – masa bitumiczna. W tunelach przy trasie Poznańskiego Szybkiego Tramwaju w rejonie skrzyżowania ulic Kurpińskiego i Mieszka I została wymieniona nawierzchnia dróg. Dzięki temu przejazd i przejście będą znacznie bezpieczniejsze.
Wymiana nawierzchni była możliwa dzięki projektowi z Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego “Rowerowe Piątkowo. Pakiet usprawnień przy PST”. W ramach tego projektu wymieniono nawierzchnię dróg dojazdowych, tak zwanych ramp, oraz część rowerową przejść podziemnych. Teraz zamiast betonowej kostki jest tam masa bitumiczna.
“Dzięki temu ruch rowerowy w tunelach jest wyraźnie odseparowany od pieszych” – podkreśla Zarząd Dróg miejskich. – “Zmniejszyło się ryzyko zderzenia rowerzystów z pieszymi. Łatwiej można również zjeżdżać i wyjeżdżać z tuneli – ułatwiony został wyjazd z osiedli na Piątkowie na rowerową oś wzdłuż PST”.
Prace kosztowały około 420 tysięcy złotych, a rozwiązania zastosowane przy Kurpińskiego są takie same jak zastosowane wcześniej w rejonie ul. Szymanowskiego.