Sprawdzanie zgód TCF
środa, 23 kwietnia, 2025

Rozstrzygnięto przetarg na budowę 30-kilometrowego odcinka drogi S11

Rozstrzygnięto przetarg na 30-kilometrowy odcinek S11. Budowa powinna ruszyć w 2026 roku, a kierowcy pojadą nową trasą w pierwszej połowie 2029 roku.

Zakończyła się procedura wyboru wykonawców dwóch fragmentów trasy ekspresowej S11 łączącej Ostrów Wielkopolski z Kępnem. Oferty cenowe złożyło łącznie dziewiętnaście firm zainteresowanych realizacją inwestycji o łącznej długości przekraczającej 30 kilometrów.

Dla odcinka łączącego Przygodzice z Ostrzeszowem Północ najkorzystniejszą finansowo propozycję przedstawiła firma Mirbud, oferując wykonanie zadania za kwotę 549 milionów 441 tysięcy złotych. W przypadku drugiego fragmentu, prowadzącego z Ostrzeszowa Północ do Kępna, najlepszą ofertę złożył Budimex, oferując realizację za 588 milionów 232 tysiące 566 złotych i 40 groszy.

Inwestor planuje podpisanie umów w drugim kwartale bieżącego roku, po zakończeniu standardowej procedury kontrolnej prowadzonej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych oraz pod warunkiem braku odwołań ze strony innych uczestników przetargu.

Harmonogram prac zakłada, że w ciągu 10 miesięcy od momentu podpisania umów wykonawcy opracują projekty budowlane i złożą wnioski o wydanie decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Przewiduje się, że procedowanie tych dokumentów zajmie około siedmiu miesięcy. Faktyczne prace budowlane w terenie zaplanowano na 22 miesiące, z wyłączeniem okresów zimowych między 16 grudnia a 15 marca.

Przy sprawnym przebiegu wszystkich procedur administracyjnych i robót budowlanych, pierwsi kierowcy powinni skorzystać z nowej trasy w pierwszej połowie 2029 roku. Budowa powinna rozpocząć się w czwartym kwartale 2026 roku.

Powstająca droga ekspresowa będzie miała po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz pas awaryjny. Zaplanowano również rezerwę terenu umożliwiającą w przyszłości rozbudowę do trzech pasów ruchu.

Odcinek Przygodzice – Północ liczyć będzie ponad 12 kilometrów długości. Rozpocznie się przy istniejącej obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego i poprowadzi do drogi wojewódzkiej numer 444 w okolicach Ostrzeszowa. Trasa ominie Antonin od wschodu, przetnie linię kolejową Ostrów Wielkopolski – oraz obecną drogę krajową numer 11. Na tym fragmencie powstaną węzły drogowe Przygodzice i Antonin, a także Miejsca Obsługi Podróżnych w Bledzianowie i Kozłach. Wykonawca zbuduje również 10 obiektów inżynierskich. Fragment ten w całości przebiega przez województwo wielkopolskie, przez powiaty ostrowski i ostrzeszowski, na terenie gmin Przygodzice i Ostrzeszów.

Drugi odcinek, Ostrzeszów Północ – Kępno Północ, będzie miał blisko 18 kilometrów długości. Rozpocznie się od węzła Ostrzeszów Północ, który zapewni połączenie z drogami wojewódzkimi 444 i 449 oraz obecną drogą krajową numer 11. Trasa ominie Ostrzeszów po zachodniej stronie i połączy się z istniejącą drogą ekspresową S11 w okolicach Kępna. Ten fragment również w całości leży w województwie wielkopolskim, przebiegając przez powiaty ostrzeszowski i kępiński oraz gminy Ostrzeszów, Kobyla Góra i Kępno. Kierowcy będą mogli wjechać na ten odcinek przez jeden z trzech węzłów: Ostrzeszów Północ, Ostrzeszów Południe lub Kępno Północ. Na tej części trasy powstanie 16 obiektów inżynierskich.

W ramach całej inwestycji przebudowane zostaną istniejące drogi kolidujące z nową trasą, powstaną nowe odcinki dróg lokalnych oraz infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Zaplanowano także przejścia dla dużych i średnich zwierząt przy obiektach inżynierskich oraz ponad 30 przejść dla małych zwierząt i płazów. Inwestycja obejmie również budowę ekranów akustycznych i zbiorników retencyjnych.

Źródło: GDDKiA
Strona głównaWielkopolskaRozstrzygnięto przetarg na budowę 30-kilometrowego odcinka drogi S11