Władze Poznania przeznaczą w 2025 roku ponad 25 milionów złotych na modernizację infrastruktury tramwajowej. Prace remontowe obejmą kluczowe punkty miasta, w tym Sołacz, centrum, Wildę i Dębiec. Większość robót zaplanowano na okres wakacyjny, aby zminimalizować utrudnienia dla mieszkańców.
Aktualnie trwają prace na trasie piątkowskiej. Na alei Wielkopolskiej, na odcinku między ulicami Pułaskiego a Nad Wierzbakiem, prowadzona jest wymiana szyn i podkładów. Ze względu na ochronę zabytkowej alei kasztanowców, zastosowano specjalne stalowe podkłady, które minimalizują ingerencję w system korzeniowy drzew. Modernizacji podlegają również przystanki Klin oraz przejazd przez ulicę Nad Wierzbakiem.
Równolegle prowadzone są naprawy na przejeździe tramwajowym przy Alejach Solidarności oraz na pętli Piątkowska. Planowane zakończenie wszystkich prac na trasie piątkowskiej przewidziano na pierwszą połowę kwietnia.
Najintensywniejsze prace zaplanowano na okres wakacyjny, gdy natężenie ruchu w mieście jest mniejsze. W czerwcu rozpoczną się punktowe naprawy torowiska na ulicy Górna Wilda. Podczas długiego weekendu po Bożym Ciele (19-22 czerwca) zostanie przeprowadzona modernizacja przejazdu na skrzyżowaniu ulic Hetmańskiej i Rolnej.
Lipiec przyniesie prace remontowe na ulicy Kórnickiej, obejmujące odcinek od mostu św. Rocha do ulicy Piotrowo. W tym samym miesiącu planowana jest wymiana północnej części torowiska na węźle Głogowska-Hetmańska.
Sierpień będzie okresem modernizacji węzła Bałtyk oraz węzła Traugutta. Na skrzyżowaniu ulic Roosevelta i Bukowskiej nastąpi naprawa rozjazdów i wymiana torowiska na łukach, natomiast na skrzyżowaniu ulicy Hetmańskiej i 28 Czerwca 1956 r. zostanie położona nowa nawierzchnia torowa i drogowa.