Nowy wiadukt fot. UM Konin

Konin: Będzie nowy wiadukt. Za 72,5 miliona złotych

To największa od 12 lat inwestycja drogowa w mieście. Zarząd Dróg Miejskich podpisał umowę na budowę dróg dojazdowych do wiaduktu kolejowego łączącego ulice Wyzwolenia i Paderewskiego.

W miejscu obecnego skrzyżowania Paderewskiego i Przemysłowej, gdzie przebiega droga krajowa nr 25, powstanie duże skrzyżowanie mające po 4 pasy wlotowe oraz prawoskręty i lewoskręty. Od strony ul. Przemysłowej do wiaduktu wybudowany zostanie nasyp, w kierunku 11 Listopada powstanie estakada, a tam, gdzie Wyzwolenia krzyżuje się z ul. 11 Listopada drogowcy zbudują rondo z prawdziwego zdarzenia.

Grzegorz Pająk, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich, ocenia, że dla miasta to duże wyzwanie w wymiarze finansowym, a dla prowadzonego przez niego ZDM-u – inżynierskim.
– Musimy być przygotowani na utrudnienia w ruchu, ale mam nadzieję, że już za rok będziemy mogli powiedzieć, że mamy w mieście taką infrastrukturę drogową, za którą nie musimy się wstydzić – wyjaśnia dyrektor.

– Historia zatoczyła koło – mówi prezydent Konina Piotr Korytkowski. – 40 lat temu na V Osiedlu wykonano nasyp, a my dzisiaj w tym miejscu zaczynamy wielką inwestycję – łączymy dwie części Konina: Niesłusz i V Osiedle. Powstaje trzeci wiadukt w mieście, zmieniamy układ komunikacyjny tej części miasta, przeznaczając na to duże pieniądze z miejskiego budżetu.

Inwestycja Wyzwolenia-Paderewskiego związana jest z modernizacją linii kolejowej E-20. Oprócz prawie 72,5 milionów złotych na drogi dojazdowe do wiaduktu koniński samorząd przeznaczył ponad 13 milionów na, prowadzoną przez kolej, budowę samego wiaduktu. ZDM chce utrzymać przejezdność na skrzyżowaniu Paderewskiego i Przemysłowej. W rejonie Wyzwolenia i 11 Listopada powstaną parkingi na niemal 130 aut.

Wykonawcą tej inwestycji będzie konsorcjum Polimex Mostostal S.A. i jego spółka zależna Polimex Infrastruktura. Oferta złożona przez konsorcjum wynosi niemal 72,5 miliona złotych. Tomasz Sikora, prezes zarządu spółki Polimex Infrastruktura zapewnił, że dla jego firmy inwestycja w Koninie jest bardzo ważna. Działająca ostatnio głównie w branży przemysłowej i energetycznej spółka ma doświadczenie w obszarze infrastrukturalnym.

– Konin to jest znak naszego powrotu, po wielu latach przerwy, do projektów infrastrukturalnych – wyjaśnia. – Traktujemy tę inwestycję priorytetowo i tak mamy ustawione funkcjonowanie całej grupy, że we wszystkich obszarach działalności spółka specjalistyczna zajmuje się jej realizacją i za nią odpowiada. Polimex przechodził zmiany właścicielskie i okres restrukturyzacji i dzisiaj wraca do obszarów, w których był kiedyś bardzo rozpoznawalny.

Do 1 listopada przyszłego roku drogi mają być przejezdne, a do 16 września 2021 roku inwestycja ma być ostatecznie ukończona. Wykonawca zapewnia, że zacznie roboty jak najszybciej.

Polimex Mostostal S.A. jest obecny na rynku od 1945 roku. Ma na swoim koncie takie realizacje, jak m.in.: budowa bloków w elektrowniach Kozienice, Opole, na Żeraniu oraz kontrakty na rafineriach w Polsce i poza granicami kraju. Konsorcjum było jednym z sześciu oferentów, którzy wystartowali w drugim przetargu na budowę rozjazdów. Oferta złożona przez Polimex Mostostal S.A. została oceniona najwyżej, najdroższa była o około 10 milionów wyższa.

UM Konin, el

Dodaj komentarz

avatar