Sprawdzanie zgód TCF
poniedziałek, 29 kwietnia, 2024

Jak wygląda współpraca z agencją SEO?

Zwłaszcza niewielkie biznesy oraz osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, nie dysponują budżetem pozwalającym na to, by zatrudnić w swojej firmie na cały etat specjalistów zajmujących się działaniami SEO. Z tego powodu tak dużym zainteresowaniem wśród firm działających w różnych sektorach, cieszą się agencje SEO. W takich miejscach pracują specjaliści z różnych dziedzin marketingu, dzięki czemu firmy te oferują kompleksową obsługę związaną z pozycjonowaniem, reklamą Google Ads oraz szeregiem innych działań, które mogą zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania, a tym samym pomóc pozyskać markom nowych klientów. Jak jednak wygląda współpraca z agencją SEO? Podpowiadamy.

Współpraca z agencją SEO a audyt SEO

Współpraca z agencją SEO w przypadku każdej firmy może wyglądać nieco inaczej. Zawsze jednak, szukając profesjonalistów, z których usług skorzystamy, warto zwrócić uwagę czy takie przedsiębiorstwo oferuje nam audyt SEO. Każda skuteczna agencja SEO, zanim podejmie jakiekolwiek kroki, których celem jest pozycjonowanie witryny czy dostosowanie reklamy Google Ads do potrzeb konkretnego biznesu, przeprowadza audyt.

Czym jest audyt SEO? Jest to szereg działań, które agencja SEO Poznań wykonuje, szczegółowo analizując zarówno aspekty techniczne witryny wpływające na jej pozycjonowanie, a także strukturę linków, kwestie User Experience oraz szereg innych elementów. Specjaliści dokonują również audytu contentu, analizując treści znajdujące się na stronie, sposób ich prezentowania i formatowania, a także doboru słów kluczowych. Tylko łącząc aspekty techniczne, wizualne i contentowe, fachowcy z agencji SEO, takiej jak firma Lojalni, mogą dopasować odpowiednią strategię dla danego klienta.

Działania agencji SEO

Na podstawie audytu SEO agencja PPC ustala z klientem zakres działań, jakie należy wykonać, aby zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Z kolei w przypadku działań oferowanych przez firmy takie jak agencja Google Ads, specjaliści ustalają z klientem budżet, a także cele reklamy. Na tym etapie muszą zasugerować wszystkie konieczne do przeprowadzenia zmiany lub działania. Nie powinni ich jednak wykonywać, jeżeli klient nie wyrazi na nie zgody.

W przypadku podejmowanych przez agencję SEO działań z zakresu pozycjonowania, specjaliści mogą zająć się zmianą kodu strony, wdrożeniem certyfikatu SSL witryny czy zwiększeniem szybkości ładowania strony. Mogą również zmienić mapę witryny w taki sposób, aby użytkownicy poruszający się po stronie klienta mogli intuicyjnie i szybko znaleźć potrzebne produkty. Agencja SEO może dopasować również słowa kluczowe opisujące ofertę klienta, a jednocześnie najczęściej wyszukiwane przez jego potencjalnych kontrahentów frazy. Specjaliści mogą również stworzyć treści zawierające niezbędne słowa kluczowe, a także wykonać linkowanie wewnętrzne. Do ich zadań należy także link building oraz inne ustalone w umowie czynności.

Raportowanie działań agencji SEO

Niezwykle istotnym elementem współpracy z agencją SEO, jest raportowanie działań podjętych przez taką firmę, a także stały kontakt klienta z agencją. W takim raporcie powinny znaleźć się informacje dotyczące tego, jakie działania zostały wykonane, w jakim okresie, a także, jakie efekty przyniosły. Na podstawie specjalnych narzędzi analitycznych specjaliści z agencji SEO, mogą dokładnie zmierzyć ruch na stronie, a także sprzedaż konkretnej reklamy. Wszystkie te elementy powinny znajdować się w raporcie przekazanym klientowi.

Więcej informacji na stronie https://lojalni.pl/.

Artykuł sponsorowany

Strona głównaArtykuł SponsorowanyJak wygląda współpraca z agencją SEO?