Sprawdzanie zgód TCF
niedziela, 19 maja, 2024

Jacek Jaśkowiak zachęca do przesiadania się na rower. “Zasada jest prosta: więcej rowerzystów, to mniej samochodów, a tym samym mniej korków, spalin i hałasu”

Prezydent Poznania na swoim profilu społecznościowym zauważył, że coraz więcej poznanianek i poznaniaków wybiera rower jako środek transportu do pracy lub szkoły. Jego zdaniem to efekt inwestycji miasta w rozwój kluczowych tras z Programu Rowerowego Miasta Poznania.

“Od 2015 roku udział przejazdów rowerowych w ogólnej liczbie podróży wzrósł z 4 do ok. 10 proc.” – napisał Jacek Jaśkowiak na swoim profilu na Facebooku. – “A naszym celem jest 20 proc. Wspólnie z Rowerowy planujemy więc kolejne trasy – w pierwszej kolejności te, które mają największy potencjał generowania ruchu rowerowego: DDR wzdłuż PST, trasa Kórnicka na Franowo, trasa wzdłuż Piłsudskiego, przedłużenie Wartostrady do granic miasta. Zasada jest prosta: więcej rowerzystów, to mniej samochodów, a tym samym mniej korków, spalin i hałasu. To bardziej przyjazne miasto i zdrowsi mieszkańcy”.

Wśród komentarzy pod postem dominują te popierające punkt widzenia prezydenta i potwierdzające korzystny wpływ jazdy na rowerze na zdrowie i kondycję poznaniaków. Nie brakuje jednak i głosów zwracających uwagę, że wielu poznaniaków nie ma wyboru, bo przy rozkopanym centrum Poznania i komunikacji publicznej kursującej coraz rzadziej rower staje się jedynym pewnym środkiem komunikacji w mieście.

Inni zwracają uwagę, że w naprawdę dobrze zarządzanym i zaplanowanym mieście mieszkańcy powinni mieć wybór środka lokomocji. Nie każdy może jeździć rowerem choćby ze względu na stan zdrowia, nie zawsze też pozwala na to pogoda, tymczasem alternatywa w postaci komunikacji miejskiej nie zawsze jest wystarczająca i to dlatego wielu poznaniaków pozostaje przy komunikacji samochodowej. Inni zwrócili uwagę, że remontowane centrum sprawia, że poznaniacy przesiedli się z samochodów na inne środki lokomocji , bo nie mają innego wyjścia, ale nie wiadomo, czy nie wrócą do samochód, gdy remonty się skończą.

Problemem jest też to, że mimo inwestycji miasta w infrastrukturę rowerową, co podkreśla prezydent, wciąż jest wiele dzielnic, do których rowerem nie jest łatwo dojechać. W takiej sytuacji są osiedla Głuszyna oraz Starołęka i Minikowo – ich mieszkańcy zwrócili na to uwagę na profilu prezydenta, podkreślając też, że nie są jedynymi poznańskimi osiedlami w takiej sytuacji. Bez rozwiązania tych wszystkich problemów o 20 proc. ruchu rowerowego w Poznaniu można tylko pomarzyć.

Strona głównaPoznańJacek Jaśkowiak zachęca do przesiadania się na rower. "Zasada jest prosta: więcej...