Szczepienie na Covid 19 fot. Sławek Wąchała

Handlowcy apelują do Polaków: szczepcie się przeciwko koronawirusowi!

Organizacje branży handlowej – Polska Izba Handlu, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji oraz Polska Rada Centrów Handlowych – apelują do Polaków o szczepienie się, żeby uniknąć kolejnego lockdownu jesienią.

– Polska gospodarka już została nadwerężona przez pandemię koronawirusa – mówi Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu. – Prawdopodobny jest kolejny lockdown w okresie jesiennym. Jako społeczeństwo możemy temu zapobiec poprzez masowe szczepienia. Dlatego apelujemy, aby to robić. Pomoże to zachować płynność finansową wielu firm oraz utrzymać wiele miejsc pracy.

Dzisiaj odsetek Polaków zaszczepionych co najmniej jedną dawką szczepionki to ok. 48 proc, natomiast dwoma dawkami ok. 42 proc. To zdecydowanie za mało, aby można było mówić o odporności populacyjnej.

– Pracownicy sklepów mają codzienny kontakt z dziesiątkami osób – podkreśla Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. – Powinniśmy zadbać o ich bezpieczeństwo poprzez szczepienie się. Powszechne szczepienia i uzyskanie odporności stadnej przez nasze społeczeństwo to krok w luzowaniu obowiązujących obostrzeń, co oznacza większą wygodę w robieniu zakupów przez klientów.

– Nie chcemy, aby jesienią dostęp do galerii handlowych został ponownie ograniczony – dodaje Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych. – Przedsiębiorcy działający w nich i tak już bardzo ucierpieli finansowo w konsekwencji 21 tygodni lockdownów. Kolejne obostrzenia mogą spowodować likwidację punktów handlowych, a co za tym idzie – także miejsc pracy. Jest to także ograniczenie dla klientów, którzy nie będą mogli korzystać ze sklepów i usług w centrach handlowych. Możemy temu zapobiec poprzez szczepienie się.

W tej trudnej sytuacji powinniśmy jako społeczeństwo zatroszczyć się o wspólne bezpieczeństwo oraz zdrowie swoje i innych, ale także o bezpieczeństwo gospodarcze kraju, jak przekonują członkowie organizacji branży handlowej.

PIH

1 3 votes
Oceń artykuł
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze