Sprawdzanie zgód TCF
piątek, 3 maja, 2024

Dworzec Poznań Główny przecieka. PKP wyjaśnia, dlaczego

Kilkanaście wiader rozstawionych w holu dworca Główny, do których kapie woda. Powodem jest nieszczelny dach, ale jak zapewnia PKP: “prowadzone są sukcesywnie dalsze działania mające na celu uszczelnienie elewacji”.

Uwagę podróżnych zwracają wiadra rozstawione w holu głównym dworca Poznań Główny, do których kapie woda z dachu. Przy większych deszczach zdarza się, że wiader stoi sporo i stanowią utrudnienie w poruszaniu się.

Warto przypomnieć, że dworzec nie jest stary – został zbudowany od podstaw przed Euro 2012, co oznacza, że ma zaledwie 11 lat. Czy to nie za wcześniej na przeciekanie dachu? Tego zdania są radni Młodzieżowego Sejmiku Województwa Wielkopolskiego, którzy już 28 sierpnia wysłali pytanie do PKP w sprawie naprawy dachu.

– Przecieki pojawiają się na łączeniach szyb elewacji z uszczelnieniem w postaci gumowych uszczelek oraz nakładek dociskowych przy śrubach mocujących – wyjaśnia Agnieszka Jurewicz z Wydziału Współpracy z Mediami Biura Komercjalizacji, Komunikacji i Promocji PKP S.A. – PKP S.A. w ostatnim czasie podjęły szereg działań związanych z uszczelnieniem kopuły dachu oraz wyeliminowaniem przecieków. Większa liczba przecieków pierwotnie pojawiała się od strony Placu Dworcowego, a więc zachodniej części obiektu, i po podjęciu działań naprawczych przy wykorzystaniu specjalistycznej firmy, świadczącej usługi budowlane wykonywane metodą alpinistyczną, udało się większość przecieków w tej części obiektu wyeliminować. Podjęte działania odnoszą skutek, jednakże nieszczelności pojawiają się na pozostałej, a więc wschodniej części obiektu od strony galerii Avenida i tutaj również podejmowane są i będą kontynuowane analogiczne działania uszczelniające. Działania te muszą być prowadzone w oparciu o regulamin dopuszczający na prace wysokościowe nad linią kolejową, na co PKP S.A. pozyskały stosowne uzgodnienia i regulaminy prowadzenia prac zarówno ze strony zarządcy infrastruktury kolejowej, jak również zarządzającego trakcją elektryczną. Obecnie prowadzone są sukcesywnie dalsze działania mające na celu uszczelnienie elewacji (kopuły) dworca. W przypadku, gdyby podejmowane działania nie odniosły skutku, a nieszczelności pojawiłyby się również w miejscach, gdzie prowadzone były już wyżej wymienione prace, planowane jest pozyskanie stosownych ekspertyz wraz ze wskazaniem metod wyeliminowania problemu przecieków.

Strona głównaPoznańDworzec Poznań Główny przecieka. PKP wyjaśnia, dlaczego