„Tablice ITS są wyłączone, a za przejazd tramwajem nie mogłam zapłacić tPortmonetką. Co się tam dzieje?” – napisała do nas zdenerwowana Użytkowniczka. Zarząd Transportu Miejskiego potwierdza, że doszło do awarii systemu.
Nasza Użytkowniczka jechała z Jeżyc do centrum i na wielu przystankach, które mijała, nie działały tablice ITS – jak twierdzi, niektóre były czynne, ale nie jest w stanie stwierdzić, czy pokazywały rzeczywisty czas odjazdu tramwajów czy tez nie. Nie udało jej się także zapłacić za przejazd tPortmonetką.
Awarię systemu potwierdza także ZTM.
„W związku z problemem z wgraniem bazy danych rozkładów jazdy chwilowo niesprawny jest system informacji pasażerskiej” – informuje w komunikacie. – „Nie działa część Tablic Informacji Miejskiej znajdujących się na przystankach oraz tablic LED znajdujących się wewnątrz tramwajów. Ponadto do czasu usunięcia awarii mogą pojawić się problemy z płatnościami tPortmonetką”.
ZTM twierdzi, że ekipy techniczne juz pracują nad usunięciem awarii, a spółka przeprasza za utrudnienia.