Awaria Internetu w Poznaniu – jak sobie radzić i gdzie się zgłosić po pomoc?

Twoje połączenie z Internetem zostało zerwane lub działanie sieci uległo widocznemu spowolnieniu? Przed Tobą ważne spotkanie online? A może sprawny Internet jest Ci niezbędny do wykonywania obowiązków służbowych? Jeśli zastanawiasz się, co robić w tej kłopotliwej sytuacji, zapoznaj się z naszym tekstem. Dowiedz się, jak postępować krok po kroku w przypadku usterki oraz na co zwrócić uwagę, zanim zdecydujesz się na telefon do operatora.

Spróbuj zrestartować modem

Awaria Internetu to zdarzenie, którego każdy chce uniknąć. Mowa tu przede wszystkim o osobach pracujących online czy korzystających z sieci w inny sposób. Zauważasz, że Twój Internet domowy przestał działać tak szybko jak zwykle, a strony ładują się dwa razy dłużej? A może całkowicie tracisz połączenie i nie wiesz, co robić? Pierwsze, co przychodzi do głowy, to jak najszybsze wezwanie specjalistów, ale nie jest to rzecz, którą polecamy robić na samym początku. W bardzo wielu przypadkach zdarza się, że powód awarii jest prozaiczny, dlatego najpierw sprawdź, czy wina nie leży po stronie modemu lub samego urządzenia.

Może się okazać, że sprzęt uległ awarii lub się zawiesił. Jeśli widzisz, że charakterystyczne diody działają poprawnie, zrestartować urządzenia. Możesz zrobić to przyciskiem służącym do wyłączenia lub po prostu wyjmując wtyczkę zasilającą. Nie uruchamiaj modemu od razu, ale odczekaj kilkanaście sekund. Jeśli po ponownym włączeniu nadal nie masz połączenia z siecią, wiesz już, że problem nie dotyczy modemu.

Sprawdź stan i ustawienia urządzeń

Przyczyną awarii Internetu w Poznaniu może być także nieprawidłowy stan urządzeń, które chcesz podłączyć do sieci. Niekiedy dzieje się tak w przypadku aktualizacji systemu czy wtyczek, a czasami jest to wina uszkodzonej lub niezaktualizowanej karty WiFi. Jeśli nie możesz połączyć się automatycznie, co robisz zazwyczaj codziennie, wejdź w szczegółowe ustawienia i sprawdź, czy Twoje urządzenie rejestruje sygnał WiFi. Zdarzają się przypadki, w których system usuwa lub zapomina zapisaną sieć i przy kolejnym uruchomieniu nie łączy się z nią – konieczne może być wtedy ponowne wpisanie hasła i uwierzytelnienie. Co w sytuacji, kiedy modem działa prawidłowo, a Ty dalej masz problem z Internetem? Powodem może być zbyt duża odległość od routera, a także elementy konstrukcyjne, na przykład grube betonowe ściany czy metalowe i izolacyjne podzespoły. Rozwiązaniem może okazać się więc zmiana pomieszczenia czy miejsca pracy.

Skontaktuj się z operatorem – zgłoś awarię lub poproś o pomoc

Jeżeli wszystkie opisane wyżej czynności zostały wykonane i nadal nie udało Ci się zidentyfikować źródła problemu, skontaktuj się z firmą telekomunikacyjną, np. Netią, o której ofercie przeczytasz więcej pod adresem https://komorkomat.pl/internet-stacjonarny/poznan/netia/. Zapytaj, czy dostawca Internetu nie zmaga się z jakąś systemową usterką. Gdy okaże się, że awaria to problem ogólny, nie pozostaje Ci nic innego jak zaczekać na naprawę. Jeśli konsultant stwierdzi, że ich usługi realizowane są bez zakłóceń, poproś o pomoc i powiedz, co już udało Ci się sprawdzić. Doświadczony pracownik powinien podpowiedzieć Ci, na jakie aspekty warto zwrócić uwagę lub zleci wizytę serwisanta, którego obszarem działalności jest Poznań – internet stacjonarny dzięki jego wsparciu prawdopodobnie zacznie znowu normalnie działać.

Jeśli tego rodzaju problemy pojawiają się nagminnie, rozważ zmianę operatora. Nagłe awarie czy regularne kłopoty ze zrywającym się połączeniem to poważna niedogodność nie tylko podczas pracy, ale także dyskomfort w trakcie oglądania serialu czy rozmowy wideo ze znajomym.

Artykuł sponsorowany