Sejm RP, sala plenarna fot. Piotr VaGla Waglowski

Zmiany w ustawie o radiofonii i telewizji. TVN wydało oświadczenie

W nocy do Sejmu wpłynął projekt zmian w ustawie o radiofonii i telewizji, zgodnie z którym media będące własnością firm lub osób spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego mogą nie dostać koncesji na nadawanie. Taka stacją jest TVN.

Projekt zmian w ustawie, które nagle tej nocy wpłynął do Sejmu, zakłada, że media będące własnością kapitału zagranicznego mogą z tego powodu nie dostać koncesji.
“Koncesja może być również udzielona osobie zagranicznej, której siedziba lub stałe miejsce zamieszkania znajduje się w państwie członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego, pod warunkiem, że osoba taka nie jest zależna (…) od osoby zagranicznej, której siedziba lub stałe miejsce zamieszkania znajduje się w państwie niebędącym państwem członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego” – jak cytuje zapis w projekcie Onet.pl.

Zapis uderza w TVN, której właścicielem jest amerykański koncern Discovery. Jednak bezpośrednio telewizją zarządza spółka Polish Television Holding BV, która jest zarejestrowana w Holandii, a więc na terenie EOG.

Szefowie stacji nie mają wątpliwości, w kogo ma uderzyć projekt ustawy i wydali oświadczenie w tej sprawie. Napisali w nim, że nie zamierzają się ugiąć pod żadnymi naciskami i nadal będą patrzeć władzy na ręce, bo widzowie i rzetelne informowanie ich o wszystkim, co się dzieje w kraju, jest najważniejsze.

Zdaniem stacji projekt jest próbą ograniczenia wolności mediów. Zarzut obcej propagandy to tylko pretekst, by wyłączyć z gry niewygodne, bo nie chodzące na pasku władzy, media i zamknąć usta niezależnym dziennikarzom.

0 0 votes
Oceń artykuł
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze