Zmiany w organizacji ruchu na ul. Zwierzynieckiej. Kolejne!

Zwierzyniecka, wizualizacja zmian, fot. UMP

Od 17 lutego na ulicy Zwierzynieckiej kolejny raz zmieni się organizacja ruchu. Wyłączone z ruchu będzie skrzyżowanie Mickiewicza i Zwierzynieckiej oraz fragment samej Zwierzynieckiej.

– Za nami prace polegające na przebudowie kanalizacji deszczowej, rozpoczęły się roboty ziemne przygotowujące teren do ułożenia nowych nawierzchni, zamontowano także część krawężników. Wykonawca kontynuuje również budowę kanału technologicznego. Z kolei na rondzie Kaponiera trwają prace związane z budową przejazdów i sygnalizacji rowerowych – mówi Tomasz Płóciniczak, dyrektor ds. przygotowania i realizacji inwestycji w spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie.

17 lutego zostanie wyłączone z ruchu skrzyżowanie ulic Mickiewicza i Zwierzynieckiej, a także fragment ul. Zwierzynieckiej na odcinku od ul. Zeylanda do ul. Gajowej. Objazdy wytyczone zostaną ulicami: Zeylanda, Bukowską, Kraszewskiego i Sienkiewicza. Dojazd do posesji na odcinku ul. Mickiewicza od ul. Sienkiewicza do Zwierzynieckiej będzie możliwy.

Wyłączony zostanie też kontraruch rowerowy na ul. Mickiewicza, między ul. Sienkiewicza a Zwierzyniecką, bo nie będzie możliwości wjazdu z ul. Mickiewicza w Zwierzyniecką. Objazd dla rowerzystów wyznaczony zostanie ul. Sienkiewicza i Gajową. PIM apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności i zwracanie uwagi na bieżące oznakowanie.

Budowana droga rowerowa wzdłuż ul. Zwierzynieckiej będzie dwukierunkowa. W zakres zadania wchodzi jednak nie tylko infrastruktura rowerowa, ale również kanalizacja deszczowa, kanał technologiczny, budowa zatoki autobusowej, a także przebudowa zjazdów i wysp rozdzielających na ulicy – stąd wyjątkowo dużo utrudnień, jak na budowę drogi rowerowej, podczas tej inwestycji.

Nawierzchnia jednego pasa jezdni ul. Zwierzynieckiej zostanie wymieniona, a skrzyżowanie z ul. Mickiewicza będzie wyniesione. Przedłużony peron przystanku tramwajowego, a na nim wydzielone miejsce na azyl dla pieszych i rowerzystów. Na odcinku pomiędzy ulicami Mickiewicza i Gajową zaprojektowano nasadzenia drzew, zieleń niską i małą architekturę.

Źródło: PIM