narkotyki fot. policja Wolsztyn

Wolsztyn: Nowy narkotyk na rynku!

Wolsztyńscy policjanci podczas kontroli trójki osób w samochodzie znaleźli dopalacze, a w mieszkaniu dwójki z nich substancję psychoaktywną 3-CMC, nowy narkotyk w Wielkopolsce, działający podobnie do amfetaminy.

Troje młodych ludzi jadących Fordem Escortem ulicą Jagiellońską wzbudziło podejrzenia policjantów patrolujących Przemęt, którzy postanowili zatrzymać ich do kontroli drogowej. Samochód jechał wolno, a kobieta za kierownicą rozglądała się, jakby czegoś szukała.

Po zatrzymaniu do kontroli okazało się, że w pojeździe poza kobietą znajduje się jeszcze dwóch pasażerów. W trakcie rozmowy policjanci zwrócili uwagę na nerwowe zachowanie jednego z nich. Podejrzewali, że może mieć to związek ze środkami psychoaktywnymi.

I okazało się, że mieli przysłowiowego „nosa”. Podczas przeszukania znaleźli przy mężczyźnie kilka woreczków z białym proszkiem – jak się okazało, był to dopalacz o nazwie Cherry Kokolino. 20-letni mieszkaniec Perkowa, jego partnerka oraz znajomy zostali zatrzymani i doprowadzeni do policyjnego aresztu.

W międzyczasie policjanci wydziału kryminalnego przeprowadzili przeszukania w mieszkaniach zatrzymanych. Policjanci wspomagani przez przewodnika z psem służbowym znaleźli niemal 130 gramów białego proszku, którego badanie wskazało na substancję psychoaktywną 3-CMC działającą podobnie do amfetaminy. Poza tym mundurowi zabezpieczyli przedmioty służące do przechowywania i konfekcjonowanie narkotyków, takich jak słoiki, woreczki strunowe, wagi elektroniczne oraz gotówkę w kwocie kilkunastu tysięcy złotych.

Zatrzymani zostali przesłuchani. W efekcie zarzut dotyczący posiadania substancji psychotropowych usłyszał 20-letni mieszkaniec Perkowa, wobec mężczyzny zastosowany został też dozór policji. Karą w tym przypadku może być nawet 3 lata więzienia.

Poza odpowiedzialnością karną, jaką może ponieść mężczyzna, równie istotną kwestią jest zagrożenie, jakie pociąga za sobą wprowadzanie do obrotu tego typu nowych substancji psychoaktywnych, po które nierzadko sięgają nawet nastolatkowie. 3-CMC oddziałuje na układ nerwowy człowieka, wywołując m.in. zaburzenia rytmu serca, halucynacje oraz sinienie palców rąk i nóg. W opinii specjalistów 3-CMC stanowi bezpośrednie zagrożenie dla życia lub zdrowia osób przyjmujących tą substancję.

KPP Wolsztyn, el

1 1 vote
Oceń artykuł
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze