Wielkopolska: Powstaje Browar Za Miastem. Dzięki akcji crowdfundingowej

Powstaje w Rumianku w gminie Tarnowo Podgórne i będzie produkować 30 tys. hektolitrów piwa. To około 6 mln butelek rocznie. Po miesiącu trwającej nadal emisji crowdfundingowej spółka zgromadziła 1,7 mln zł wpłat.

Jak informuje portal Money.pl, Browar Za Miastem przekonał do inwestycji prawie 350 inwestorów na Crowdway.pl, dzięki czemu zdobył 1,7 mln zł wpłat i mógł ruszyć z budową browaru w Wielkopolsce.

Pierwsze piwa zostaną uwarzone we wrześniu 2021 r., a sama technologia jest innowacyjna, ponieważ polega na zastąpieniu słodu jęczmiennego niesłodowanymi zbożami i pseudozbożami, takimi jak orkisz, amarantus czy komosa ryżowa. Piwo z takimi dodatkami będzie zawierało więcej minerałów, witamin i aminokwasów. Technologia została opracowana przy współpracy z Politechniką Łódzką i zgłoszona do ochrony patentowej.

Browar zainwestował też w sprzęt: warzelnię, 20 zbiorników fermentacyjno-leżakowych, pasteryzator przepływowy i linię do rozlewu w butelki. Ma tam powstać także instalacja fotowoltaiczna dla oszczędności energii. Dzięki nowoczesnym technologiom piwo będzie smaczniejsze i wyższej jakości.

Całkowita wartość inwestycji wyniesie 8,8 mln zł. Fundusze na budowę obiektu oraz urządzenia produkcyjne w kwocie ponad 2 mln zł pochodzić będą ze środków własnych. Browar za Miastem w 2018 roku otrzymał też dotację unijną o wartości 1,85 mln zł, ma też kredyt inwestycyjny i umowę o dofinansowanie z BGK. Dodatkowe środki w kwocie 4,18 mln zł Browar Za Miastem chce zgromadzić przez emisję akcji promowaną w kampanii crowdfundingowej na platformie Crowdway.pl. Minimalna wartość inwestycji dla inwestorów indywidualnych to 330 zł.

Browar Za Miastem działa od początku 2017 roku. Obaj założyciele Tomasz Brycki i Marek Wziątek, przepracowali około 20 lat w branży piwnej, w tym w Kompanii Piwowarskiej.

W 2019 roku Browar Za Miastem sprzedał 4 tys. hektolitrów piwa i zanotował 3,3 mln przychodów. Rok do roku sprzedaż wzrosła o 50 proc. (ilościowo i wartościowo). W drugiej połowie 2019 r., firma osiągnęła rentowność. Plan na ten rok to 4 mln zł przychodów. W 2022 roku firma chce już wypłacać dywidendę w przedziale od 50% do 100% zysku netto. A w 2025 planuje osiągnięcie rocznej wartości sprzedaży 15 mln zł i ponad 3,6 mln zł zysku netto.

el

0 0 vote
Oceń artykuł
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze