Reklama

Tramwaj na Naramowice. Którędy będzie jechał?

Podziel się!

Miasto rozpoczęło konsultacje w sprawie trasy, jaką w przyszłości pojedzie tramwaj na Naramowice. Mieszkańcy mogą zgłaszać swoje propozycje do 3 lipca.

Spotkanie konsultacyjne dla mieszkańców odbyło się w Szkole Podstawowej nr 40 znajdującej się tuż przy skrzyżowaniu, do którego w przyszłości ma dojeżdżać tramwaj z Naramowic. Trasa od pętli Wilczak do skrzyżowania ulic Estkowskiego i Małe Garbary jest naturalną kontynuacją i drugim etapem budowanego obecnie “tramwaju na Naramowice”. Celem inwestycji jest usprawnienie komunikacji zbiorowej na odcinku pomiędzy pętlą Wilczak a zbiegiem ulic Garbary, Małe Garbary i Estkowskiego poprzez budowę nowej, dwutorowej trasy tramwajowej oraz zwiększenie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu. Jej powstanie pozwoli na bezpośredni i szybki dojazd z Naramowic do centrum miasta.

Według koncepcji trasa ma mieć długość ok 3 kilometrów i przebiegać wzdłuż ulic: Szelągowskiej i Garbary. Ma ona dojść do skrzyżowania z ul. Estkowskiego i Małe Garbary, które zostanie przebudowane. Z ul. Garbary tramwaje będą mogły skręcać zarówno w lewo, jak i w prawo. Torowisko wzdłuż ul. Małe Garbary ma być przebudowana aż do placu Wielkopolskiego i poprowadzone środkiem, wzdłuż pasa zieleni. Przesunięcie torów w tym miejscu ma m.in. na celu poprowadzenie torów na wprost przez skrzyżowanie w kierunku ronda Śródka, a także uniknięcie blokowania w czasie przejazdu tramwaju przez skrzyżowanie ruchu samochodowego w kilku kierunkach. Obecnie bowiem, jadąc od placu Wielkopolskiego tramwaje przecinają pas dla jadących na wprost oraz oba pasy w ciągu ul. Garbary.

Na całej trasie od pętli Wilczak do placu Wielkopolskiego powstanie sześć nowych przystanków – pięć do skrzyżowania Estkowskiego/Garbary/Małe Garbary i jeden usytuowany mniej więcej na wysokości dawnej synagogi a później pływalni przy ul. Wronieckiej.

Oprócz budowy nowej połączenia inwestycja obejmie również przebudowę ul. Szelągowskiej, skrzyżowania z ul. Armii Poznań oraz, w niezbędnym zakresie, ulic przyległych. Przebudowany będzie musiał zostać wiadukt kolejowy przy stacji Poznań Garbary. Przy nim ma powstać zintegrowany węzła przesiadkowego tramwaj-autobus-kolej. Obecna infrastruktura rowerowa będzie przebudowana, ale powstanie również nowa.

Wnioski, uwagi i opinie do projektowanego układu można do 3 lipca za pośrednictwem poczty elektronicznej (na adres e-mail: konsultacje@ztm.poznan.pl)

Autor: UMP / op. AS


Podziel się!

4
Dodaj komentarz

avatar
najnowszy najstarszy oceniany
Byk Ferdek
Gość
Byk Ferdek

Po jakiemu to pisali? Czy wy używacie translatora gugle?

pyra
Gość
pyra

Zniszczą najładniejszy pas zieleni jaki jest w Poznaniu – między jezdniami na ul. Małe Garbary. Poza tym, przystanek na wysokości pływalni – to przecież 100 m od przystanku “Małe Garbary”. Bez sensu.

Kruszonka
Gość
Kruszonka

Nie rozumiem, dlaczego nie rozpocząć budowy od odcinka Wilczak – Naramowicka. Sytuacja komunikacyjna Naramowic jest tragiczna. Wąska Naramowicka, stanowiąca dojazd do coraz nowych osiedli, jest nieprzystosowana do takiego ruchu. Efekt – Korki. W dodatku, ta budowa byłaby łatwiejsza, bo jest miejsce na linie tramwajowe.

Jacek
Gość
Jacek

Tragiczny ten projekt. Już widzę te korki jakie będą. W wielu miejscach zwężono ulicę. Same prawoskręty a w lewo nie da się jechać. Projektanci mają problem ze skalą. No i zniszczone zostanie dużo zieleni.