Wartostrada fot. L. Łada

Poznań: Wartostrada będzie jeszcze dłuższa!

Trwają właśnie prace nad wydłużeniem Wartostrady na południe, przez Dębinę, i na północ, do Suchego Lasu. Powstanie także łącznik Wartostrady z ulicą Chwaliszewo – jeśli będą na to pieniądze w przyszłej unijnej perspektywie finansowej 2021+.

– Wartostrada pełni nie tylko funkcję komunikacyjną, ale jest też popularnym miejscem sportu i rekreacji – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. – Codziennie mijają się na niej spacerowicze, rowerzyści, biegacze i rolkarze. Trasa w ostatnich latach wydłużyła się, a w planach są kolejne nadwarciańskie inwestycje.

Wartostrada ma się wydłużyć na południe w kierunku Dębiny oraz na północ w stronę granicy z gminą Suchy Las. Na te odcinki miasto będzie się starać o dofinansowanie w przyszłej unijnej perspektywie finansowej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych 2021+.

To jednak przyszłość, a prace na Wartostradzie toczą się praktycznie cały czas – właśnie zakończył się remont trasy po stronie osiedla Piastowskiego, której jakość pozostawiała wiele do życzenia.

– Można swobodnie korzystać z przebudowanego odcinka wzdłuż wschodniego brzegu rzeki, między mostami Królowej Jadwigi a Przemysła I, gdzie prace zakończyły się pod koniec ubiegłego roku – zapewnia Justyna Litka, prezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie. – Nierówna i spękana nawierzchnia odeszła w niepamięć, jest też nowy monitoring i oświetlenie. Kolejne prace przed nami, gdyż przygotowujemy się do budowy połączenia tego odcinka Wartostrady z ul. Hetmańską.

Dotychczas na Wartostradę z mostu Przemysła I wjeżdżało się od strony północnej – teraz powstanie łącznik, który umożliwi wjazd po południowej stronie mostu. To połączy Wartostradę z drogą rowerową biegnącą po południowej stronie ulicy Hetmańskiej – obecnie rowerzyści muszą pamiętać, że jeśli chcą zjechać na Wartostradę, muszą przejść na północną drogę rowerową, a przejść przez Hetmańską w tym rejonie nie ma zbyt wielu. Łącznik będzie liczył ponad 160 metrów długości, zostanie oświetlony, z czasem pojawi sie tam też monitoring.

To kolejne planowane nowe odcinki po przebudowanej w ubiegłym roku trasie po stronie osiedla Piastowskiego, wybudowanym w 2020 roku łączniku z mostu Chrobrego na Wartostradę oraz tak zwany dolny odcinek Wartostrady przy bramie Poznania.

Projekt „Budowa Wartostrady pieszo-rowerowej” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 3.3.3 Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.