Poznań: Urząd miasta jeszcze bardziej zdalny

Zarządzenie rządu wprowadziło nakaz pracy zdalnej w jednostkach samorządowych. Mieszkańcy jednak nadal mogą załatwiać niezbędne sprawy “w okienku”, po uprzedniej rezerwacji wizyty.

W Urzędzie Miasta Poznania rozporządzenie w zasadzie niewiele zmieni, ponieważ on już wcześniej przeszedł na pracę zdalną wszędzie tam, gdzie to jest możliwe. Od kilku miesięcy poznaniacy z urzędnikami kontaktują się online i telefonicznie, a wizyty osobiste, jeśli są konieczne, rezerwują przez internet.

– Obecnie dziennie średnio blisko 450 pracowników świadczy pracę zdalnie. Działania dostosowywane są do obecnej sytuacji, w wielu przypadkach kierownicy wprowadzają pracę naprzemienną, dzięki której w sytuacji zakażenia jednego pracownika, dany zespół lub wydział nie zostaje wyłączony z pracy – mówi Wojciech Kasprzak, dyrektor Wydziału Organizacyjnego UMP. – W dalszym ciągu zapewniamy dostępność podstawowych usług dla mieszkańców, które są im niezbędne w sprawach życia codziennego. Wypracowane rozwiązania umożliwiają sprawną obsługę klientów przy jednoczesnej jak największej ochronie zdrowia urzędników.

Klienci mogą osobiście odwiedzać urząd i załatwić sprawy stacjonarnie. Aby to zrobić należy jednak najpierw umówić się na wizytę. Najłatwiej zrobić to przez internetowy system rezerwacji. Umówić się na wizytę można również telefonicznie, kontaktując się z Biurem Poznań Kontakt pod numerem 61 646 33 44 (infolinia czynna w godz. 7:30 – 20:00, w dni powszednie). Inną możliwością jest użycie kodów QR. Te znajdują się przy wejściach do budynków urzędu. Od października na wizytę można umówić się także przez bezpłatną aplikację Smart City Poznań.

Przy wejściach do 9 lokalizacji UMP są wystawione skrzynki podawcze, w których można zostawiać dokumenty (z wyłączeniem ofert przetargowych) w godzinach pracy urzędu. Kontakt z urzędem jest równy możliwy przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą UMP (ePUAP).

UMP, el

0 0 vote
Oceń artykuł
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze