– Jeśli Rada Miasta Poznania da nam jutro zgodę, wystąpimy o dofinansowanie opracowania dokumentacji przedłużenia linii tramwajowej z Naramowic do Umultowa – zapowiedział wczoraj Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.
Przedsięwzięcie byłoby kontynuacją budowanej obecnie trasy od pętli „Wilczak” do ul. Błażeja, a także etapu II – od pętli „Wilczak” do ul. Małe Garbary, który zapewni połączenie z dworcem kolejowym Poznań Garbary na linii E-20 i Poznańskiej Kolei Metropolitalnej oraz ze ścisłym centrum miasta.
Trasa etapu III zaczynałaby się od końcówki czołowej przy ul. Błażeja, a kończyła planowanym zintegrowanym węzłem przesiadkowym „Umultowo”. W ramach węzła oprócz końcówki tramwajowej planuje się zaprojektowanie pętli autobusowej, parkingu Bike&Ride oraz Park&Ride, a także teren pod stację roweru miejskiego.
Ponadto zaprojektowany zostałby bezkolizyjny przejazd przez linię kolejową nr 395 oraz dojazd do węzła przesiadkowego z kierunku północnego.
Wniosek zostałby złożony w naborze przedsięwzięć w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) w sektorze transportu – Reflow Call 2019 – Miasto Poznań.
el