HCP fot. HCP

Poznań: Nowy system napędowy dla pociągów od HCP. “To rewolucyjne rozwiązanie”

Są mniejsze, bardziej efektywne, pracują bezgłośnie, a w dodatku pozwalają energię wytworzoną przy hamowaniu zużyć do napędzania klimatyzacji lub oświetlenia. Takie są innowacyjne systemy napędu pociągów stworzone w spółce H.Cegielski-Poznań S.A.

Nowatorskie systemy napędowe zawdzięczają wszystkie te zalety półprzewodnikom, które powstały dzięki zastosowaniu innowacyjnej technologii bazującej na węgliku krzemu. To efekt trwającego trzy lata projektu Innotabor przy wsparciu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Prace badawcze prowadziły wspólnie H. Cegielski Energocentrum i jej partnera MMB Drives.

Powstała technologia będzie wykorzystania do projektowania i produkcji urządzeń dla elektrycznych zespołów trakcyjnych. Dzięki niej systemy napędowe będą mniejsze, lżejsze, mniej awaryjne i bardziej wydajne oraz bardziej precyzyjne. W dodatku będą pracowały cicho – dźwięki, które będą wydawały, nie są słyszalne dla ludzkiego ucha. Taki napęd idealnie nadaje się do kolei dużych prędkości.

Innowacyjna metoda ma jeszcze i tę zaletę, że może współpracować z różnymi systemami dostarczającymi energię elektryczną, pozwala również odzyskiwać energię – ta, która powstaje podczas hamowania, może być użyta do zasilania klimatyzacji lub oświetlenia pociągu.

Rafał Kreduszyński, prezes H. Cegielski-Poznań S.A., uważa, że technologia jest rozwiązaniem rewolucyjnym, a to oznacza, że może wzbudzić zainteresowanie nie tylko w Polsce, lecz i i za granicą.

el

0 0 votes
Oceń artykuł
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze