Poznań: Nowe szyny na Moście Teatralnym. Nie ma takich nigdzie indziej w mieście!

nowe szyny, Most Teatralny fot. MPK Poznań

Takie rozwiązanie jest rzadkością w skali kraju, a w Poznaniu nie ma go w żadnym innym miejscu, jak informuje MPK Poznań. Na Moście Teatralnym właśnie trwa montaż bardzo twardych i wytrzymałych szyn wykonanych ze stali gatunku 400 GHT.

„Czas, gdy tramwaje nie kursują po ulicy Fredry służby MPK Poznań (zajmujące się na zlecenie ZTM bieżącym utrzymaniem torowisk w Poznaniu) wykorzystują na wymianę szyn w rejonie przystanku Most Teatralny” – informuje MPK Poznań.

To newralgiczne miejsce i jedno z najruchliwszych, jeśli chodzi o ruch tramwajowy, dlatego szyny zużywają się tu wyjątkowo szybko. Z tego powodu MPK Poznań postanowiło wykorzystać tutaj unikalne w skali kraju rozwiązanie: szyny wykonane z wyjątkowo wytrzymałej stali. W Poznaniu zazwyczaj wykorzystywane są szyny ze stali o twardości 260-290 w skali Brinella, ale te na Moście Teatralnym mają stopień twardości 400.

„Tak twardej szyny nie ma w żadnym innym miejscu w Poznaniu!” – podkreśla spółka. – „Jej zastosowanie sprawi, że torowisko w tym miejscu będzie niebywale trwałe, co w przyszłości – po przywróceniu ruchu na ulicy Fredry – zwiększy niezawodność komunikacji tramwajowej w tym rejonie”.

Dlatego dziś na Moście Teatralnym pojawiły się nie tylko ekipy techniczne MPK, ale też przedstawiciele producenta szyn i dostawcy mieszanki spawalniczej, firm Voestalpine i Pandrol. Ponieważ to pierwsze zastosowanie tych szyn w Poznaniu, nadzorowali proces ich łączenia z szynami o standardowo stosowanej twardości, wyjaśniając przy tym pracownikom różnice w technologii wykonywania spawów termitowych.

 

Podziel się: