Poznań: Jakie inwestycje rowerowe czekają nas w 2021 roku?

Trasa na Naramowice, rondo Rataje, św. Wawrzyńca i trzeci etap na Grunwaldzkiej. Wszędzie tam są lub będą budowane w tym roku drogi rowerowe.

– Z roku na rok zwiększa się ruch rowerowy w Poznaniu, a liczniki rowerowe rejestrują coraz więcej przejeżdżających. Rower nie jest już tylko narzędziem rekreacji, ale środkiem przemieszczania się do pracy, szkoły, znajomych, czy po zakupy. Wpływ na to ma między innymi coraz bardziej bezpieczna i spójna infrastruktura rowerowa, pozwalająca wygodnie poruszać się miłośnikom jednośladów. W tym roku na jej rozbudowę przeznaczymy ponad 20 milionów złotych – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

– Zaplanowanych jest szereg prac, których celem jest zwiększenie atrakcyjności roweru jako środka przemieszczania się po Poznaniu. Nowe trasy mają także zwiększyć bezpieczeństwo ruchu drogowego i połączyć ze sobą kolejne części Poznania – podkreśla Krzysztof Olejniczak, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

Obecnie trwają prace przy budowie dróg rowerowych w ramach inwestycji Tramwaj na Naramowice, budowy ul. św. Wawrzyńca na odcinku od ul. Niestachowskiej/Żeromskiego do ul. Kościelnej i rozbudowy ronda Rataje. W tym roku zostanie także przebudowana Wartostrada na odcinku w Parku nad Wartą.

Rozpoczął się także trzeci etap budowy drogi rowerowej wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej od ul. Jugosłowiańskiej do ronda Skubiszewskiego. Budowana będzie także droga rowerowa po południowo-wschodniej stronie ul. Złotowskiej, która miejscami będzie ciągiem pieszo-rowerowym.

Dwukierunkowa droga rowerowa powstanie także na ulicy Zwierzynieckiej i połączy Jeżyce ze Starym Miastem, a także wzdłuż Dolnej Wildy, od Piastowskiej do Czechosłowackiej, dzięki czemu Wilda i Dębiec zyskają połączenie z centrum.

Do tej listy należy dołożyć jeszcze zadania wybrane przez mieszkańców w ramach Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego (PBO). Projekty związane z infrastrukturą rowerową są często zgłaszane i cieszą się dużym poparciem poznaniaków. W tym roku planowana jest realizacja:

ul. Ługańska – PBO Bezpieczna droga rowerowa na odcinku od ul. Szczepankowo do ul. Bodawskiej. Dzięki inwestycji mieszkańcy Szczepankowa zyskają dostęp do istniejącej infrastruktury rowerowej na wiadukcie w ciągu ul. Bolesława Krzywoustego.
ul. Kórnicka – od ul. Piotrowo do ul. Przystań – PBO Rowerowe Rataje. Wygodnie do centrum. To krótki, ale ważny odcinek, który poprawi komfort dojazdu do budynków Politechniki Poznańskiej oraz Wartostrady.
ul. Szymanowskiego – PBO Wygodna, trasa rowerowa i chodnik na Szymanowskiego.

Dodatkowo modernizowana będzie istniejąca infrastruktura w ramach projektów zgłoszonych przez mieszkańców do PBO. Na ul. Warszawskiej wykonane będą prace na odcinku od ul. św. Michała do Mogileńskiej. Na ulicach Szeligowskiego i Księcia Mieszka I remontowane będą tunele i rampy. Z kolei na ul. Żelazka, po południowej stronie, zmodernizowany zostanie chodnik i powstanie droga dla rowerów.

Zmodernizowane zostaną również dwa skrzyżowania na Łazarzu, na których powstaną przejazdy rowerowe – przez ulicę Hetmańską na wysokości skrzyżowania z ul. Jarochowskiego oraz na skrzyżowaniu z ul. Dmowskiego.

Trwają również zaawansowane prace projektowe dotyczące infrastruktury rowerowej. Projektowana jest droga rowerowa wzdłuż ul. Dmowskiego na odcinku od ul. Potockiej do Miedzianej, wzdłuż ul. Królowej Jadwigi od mostu Królowej Jadwigi do ul. Strzeleckiej oraz na ul. Strzeleckiej od Królowej Jadwigi do ul. Kazimierza Wielkiego. Projektowany jest też ważny odcinek tzw. Trasy Solnej etap 1 i 2 – od Wartostrady (cypel) do ul. Kulasa.

Na infrastrukturę rowerową przeznaczone zostanie w tym roku ponad 20 milionów złotych.

ZDM

Podziel się: