wiadukt, Gołężycka, fot. PIM

Poznań: Dobra wiadomość dla mieszkańców Starołęki. Wiadukt w ciągu Gołężyckiej niedługo zostanie otwarty!

Mieszkańcy Starołęki odetchną. Zasadnicze prace budowlane przy wiadukcie w ciągu ul. Gołężyckiej dobiegły końca i dzięki temu będzie go można otworzyć po odbiorach technicznych. A te mają się zakończyć do 22 października.

Umożliwienie przejazdu od 22 października to bardzo dobra informacja dla mieszkańców, którzy od marca musieli korzystać z objazdów. Przebudowa wiaduktu była konieczna z uwagi na jego zły stan techniczny: stara konstrukcja została całkowicie zdemontowana, a w jej miejscu pojawiła się nowa, dzięki czemu zwiększyła się nośność wiaduktu, poprawił jego stan techniczny i trwałość.

Prace obejmowały m.in. odbudowę przyczółków, podpór, konstrukcji nośnej i płyty wiaduktu – a wszystko to w czasie normalnego ruchu na tej trasie kolejowej, co nie ułatwiało pracy. Skarpa została umocniona, powstał też system odwodnienia, którego wcześniej brakowało. Zamontowane zostały nowe bariery, poręcze, osłony przeciwporażeniowe. Wiadukt zyskał również nowe oświetlenie.

W tym miesiącu wymieniona została również nawierzchnia na ok. 800-metrowym odcinku ul. Gołężyckiej prowadzącym do wiaduktu od ul. Warownej. W ramach zadania prowadzone są jeszcze prace, których celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu przy pobliskiej szkole podstawowej przy ul. Baranowskiej za sprawą m.in. doświetlenia i przesunięcia przejścia dla pieszych.

– Wiadukt ten ma szczególne znaczenie dla komunikacji południowo-wschodniej części Poznania – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. – Dzięki niemu skróci się droga dojazdu do centrum. Od 2 listopada pojadą też tamtędy autobusy komunikacji miejskiej – linie 189 i 194. Będzie można nimi dojechać do pętli tramwajowych na Starołęce i Unii Lubelskiej, skąd pasażerowie będą mogli się przesiąść na tramwaj w kierunku centrum.

Do wykonania przy wiadukcie pozostają jeszcze prace wykończeniowe i porządkowe, ale one nie będą już one miały wpływu na ruch.

RB, PIM

0 0 votes
Oceń artykuł
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze