Poznań: 2 września tramwaje wrócą na Górny Taras Rataj

Zakończyły się wszystkie prace pozwalające na uzyskanie pozwolenia na użytkowanie i 2 września tramwaje wrócą na przebudowany odcinek trasy tramwajowej od os. Lecha do ronda Żegrze.

Jak przypomina Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania, zakończenie prac do 2 września, czyli początku roku szkolnego, było priorytetem dla władz miasta. Nie było to łatwe zadanie. Pierwotnie ruch tramwajowy miał wrócić na ten odcinek 1 listopada tego roku, a wykonawca deklarował skrócenie tego terminu do 1 października. Ostatecznie udało się zakończyć prace 2 września – i tym większa radość, że się udało. Kluczem do sukcesu okazały się sprawna koordynacja prac, zaangażowanie wykonawcy i sprzyjająca pogoda…

– Po uruchomieniu ruchu tramwajowego będą jeszcze prowadzone prace nie mające na ten ruch wpływu – zastrzega Grzegorz Bubula, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie. – Związane będą m.in. z uruchomieniem sygnalizacji świetlnej poza rondem Żegrze, na którym w czwartek otwarto wszystkie pasy ruchu i uruchomiono sygnalizację, zagospodarowaniem zieleni, montażem małej architektury oraz odtworzeniem ciągów pieszych i rowerowych wzdłuż ulic Chartowo i Żegrze.

Działanie sygnalizacji świetlnych na przejściu przez ul. Chartowo (na wysokości peronu Os. Czecha), oraz na skrzyżowaniu ulic Chartowo i Wiatracznej oraz Żegrze i Bobrzańskiej jest obecnie testowane. Do czasu pełnej synchronizacji z nowymi światłami i zakończenia robót nie będą działały też sygnalizatory na skrzyżowaniu ulic Kurlandzkiej, Żegrze i Inflanckiej, a także Żegrze, Piłsudskiego i Ostrowskiej oraz na wysokości peronu Żegrze 1. Do tego czasu przejścia dla pieszych, przejazdy rowerowe i drogowe zostaną oznaczone pionowym znakiem “Uwaga Tramwaj”.

Do końca robót od ul. Bobrzańskiej do lewoskrętu w ul. Kurlandzką wyłączony pozostanie pas na północnej nitce ul. Żegrze, prowadzącej od ul. Piaśnickiej do ronda. Przeprowadzenie robót wykończeniowych wymusi również wyłączanie odcinka pasa wewnętrznego tej samej długości po przeciwległej stronie ul. Żegrze.

Zamknięte będą też pasy do skrętu w lewo z ul. Chartowo na Wiatraczną oraz z ul. Żegrze na Bobrzańską. W związku z tym nadal obowiązywał będzie objazd tymczasowy przez skrzyżowanie ulic Żegrze i Kurlandzkiej. Utrzymane zostanie również zamknięcie wewnętrznego pasa ruchu ul. Chartowo od wyjazdu z przystanku Os. Czecha w kierunku ul. Piaśnickiej.

W związku z uruchomieniem komunikacji tramwajowej tymczasowe przystanki dla komunikacji zastępczej zostaną zlikwidowane. Utrzymane natomiast zostaną tymczasowe przystanki przy sklepie Biedronka i pizzerii Tivoli dla autobusów poruszających się po stałych liniach.

Dzięki zastosowanej technologii na całym odcinku przebudowywanej trasy, która będzie dostępna dla osób z niepełnosprawnościami, znacznie poprawi się komfort podróżowania. Przejazdy tramwajów na tym odcinku będą generowały mniejszą emisję hałasu i drgań.

Linie, z których można korzystać na Górnym Tarasie Rataj od 2 września 2019 r.:

Linia nr 1
JUNIKOWO – Grunwaldzka – Reymonta – Hetmańska – Żegrze – Chartowo – Piaśnicka – FRANOWO

Linia nr 5
STOMIL – Starołęcka – Hetmańska – Żegrze – Chartowo – Trasa Kórnicka – Most Św. Rocha – Podgórna – Plac Wolności – Gwarna – Św. Marcin – Rondo Kaponiera – Roosevelta – Głogowska – GÓRCZYN

Linia nr 17
OGRODY – Dąbrowskiego – Most Teatralny – Fredry – Mielżyńskiego – 23 Lutego – Plac Wielkopolski – Wyszyńskiego – Rondo Śródka – Jana Pawła II – Trasa Kórnicka – Chartowo – Żegrze – Hetmańska – Starołęcka – STAROŁĘKA

PIM, ZTM, el

0 0 vote
Oceń artykuł
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze