Podciąganie na drążku – trudne, ale efektywne ćwiczenie

Podciąganie na drążku to jedno z podstawowych ćwiczeń z wykorzystaniem masy własnego ciała. Wykonywane prawidłowo i w różnych wariantach rozwija mięśnie górnych partii ciała, nadając sylwetce kształt litery V. Rozwija też mięśnie brzucha. To ćwiczenie poprawia kondycję i zwiększa siłę i wytrzymałość.

Drążek do podciągania w ofercie sklepu marbo-sport.pl to przyrząd tani i nieskomplikowany. Wśród drążków do podciągania wyróżniamy drążki proste, wygięte, drążki rozporowe na drzwi, drążki do podciągania mocowane do ściany, drążki do podciągania stacjonarne. Wszystkie drążki umożliwiają wykonywanie różnorodnych ćwiczeń, a różnią się tylko rodzajem montowania i budową.

Podciąganie na drążku to dość trudne ćwiczenie. Osoby początkujące bardzo często mają problem z jego wykonaniem i szybko zniechęcają się do tego ćwiczenia. Efekty podciągania na drążku można zauważyć w stosunkowo krótkim czasie. Ale warunkiem jest prawidłowe wykonywanie ćwiczeń. Oczywiście efekty zależą od wyboru określonej techniki podciągania. Podciąganie nachwytem wzmacnia mięśnie pleców, ćwiczenie podchwytem powoduje wzmocnienie mięśni ramion.

Jak podciągać się na drążku?

Ćwiczenia na drążku mogą wykonywać mężczyźni i kobiety. Przed każdą aktywnością fizyczną zalecana jest rozgrzewka. Ćwiczenia na drążku też należy poprzedzić rozgrzewką. Szczególną uwagę należy zwrócić na rozgrzanie ramion, barków i nadgarstków. Podczas ćwiczeń bicepsy powinny być napięte, a głowa musi znajdować się w jednej linii z osią ciała. Wzrok należy unieść ku górze.

Przed rozpoczęciem podciągania należy spiąć łopatki. W ten sposób mocniej zaangażujemy do pracy górną część pleców. Podczas podciągania tułów należy unosić płynnym ruchem. Ruch musi być napędzany poprzez pracę mięśni pleców, a nie poprzez odbicie od podłoża stopami. Faza opuszczania powinna być nieco wolniejsza niż faza podciągania. Zbyt gwałtowne opuszczanie może doprowadzić do uszkodzenia barków i stawów łokciowych, a powolne opuszczanie zwiększa siłę i wytrzymałość mięśni.

Podciąganie to ćwiczenie bardzo obciążające. Dlatego nie powinno się go wykonywać częściej niż 3 razy w tygodniu. Jeśli chcemy tylko wzmocnić mięśnie, wystarczą 2-4 powtórzenia podczas treningu. Jeśli zależy nam na rozroście mięśni, należy wykonać około 8 powtórzeń, jeśli chcemy wyrzeźbić mięśnie, potrzebujemy 12 powtórzeń.

Artykuł sponsorowany

0 0 vote
Oceń artykuł
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze