piątek, 29 marca, 2024

PGNiG: Biura Obsługi Klienta wznowiły działalność

Od15 maja klienci PGNiG Obrót Detaliczny znów mogą załatwiać swoje sprawy w stacjonarnych Biurach Obsługi Klienta (BOK). Spółka podjęła decyzję o otwarciu większości ze swoich ponad 130 placówek.

Wyjątkiem są m.in. BOK-i w województwie śląskim, które ze względu na aktualną sytuację epidemiczną pozostaną tymczasowo zamknięte.

Z uwagi na wciąż istniejące ryzyko zakażenia koronawirusem, w Biurach Obsługi Klienta PGNiG Obrót Detaliczny będą obowiązywać szczególne środki bezpieczeństwa. Liczba klientów, przebywających w danym biurze musi odpowiadać liczbie czynnych stanowisk. Wszyscy pracownicy zostali wyposażeni w indywidualne środki ochrony, tj. maseczki, rękawiczki i przyłbice, a klientom udostępnione zostały płyny do obowiązkowej dezynfekcji rąk. Na stanowiskach związanych z obsługą zainstalowano specjalne ekrany ze szkła akrylowego Ponadto wyznaczono specjalne strefy poruszania się dla klientów (poprzez wyznaczenie linii lub ustawienie barierek). Kolejkomaty i infokioski zostały wyłączone, usunięto ulotki oraz zamknięte zostały miejsca zabaw dla dzieci. W trosce o bezpieczeństwo dla klientów przygotowane zostały długopisy, które po użyciu będą wrzucone do specjalnych skrzynek, a po całym dniu trafią do dezynfekcji, by mogły być użyte następnego dnia.

PGNiG Obrót Detaliczny zdecydowało o zamknięciu BOK-ów 14 marca bieżącego roku. Jednocześnie klienci mogli nadal załatwiać swoje sprawy, dzięki obsłudze zdalnej, za pomocą portalu e-BOK, aplikacji na urządzenia mobilne oraz telefonicznej infolinii. O popularności cyfrowych kanałów obsługi świadczy fakt, że PGNiG Obrót Detaliczny posiada aktualnie ponad 1,7 mln zawartych umów w eBOK, a aplikację mobilną pobrano już ponad 1 mln razy. Tylko w kwietniu 2020 r., Spółka zawarła ponad 7100 nowych umów drogą online.

Mimo decyzji o otwarciu BOK-ów PGNiG nadal zachęca do korzystania z możliwości, które zapewniają cyfrowe kanały obsługi. Spółka przypomina, że elektroniczne Biuro Obsługi Klienta eBOK, pozwala m.in.: na zawarcie nowej umowy gazowej i przepisanie istniejącej, podanie odczytu stanu gazomierza oraz licznika energii elektrycznej, podgląd informacji o aktualnych i archiwalnych rozliczeniach, kontrolę bieżącego salda płatności, obsługę płatności elektronicznych wraz z funkcją polecenia zapłaty, wgląd w historię zużycia paliwa gazowego oraz energii elektrycznej, zmianę/uzupełnienie danych w umowie, zmianę grupy taryfowej, przesłanie wniosku o zwrot nadpłaty, kontakt na wybrany temat poprzez formularz, zawarcie umowy na usługi dodatkowe.

PGNiG, el

Strona głównaBiznes i FinansePGNiG: Biura Obsługi Klienta wznowiły działalność