Oszustwo „na pracownika banku”. Pieniądze wypłacono w Poznaniu

poszukiwany fot. policja Częstochowa

Mieszkanka Częstochowy przekonana przez oszustów, rzekomych pracowników banku, że zaatakowano jej konto, zainstalowała aplikację AnyDesk i w ten sposób udostępniła im dane konta. Pieniądze z jej konta zostały wypłacone w Poznaniu.

Do zdarzenia doszło 28 października 2021 roku. Mieszkanka Częstochowy odebrała telefon od mężczyzny podającego się za pracownika banku, który poinformował ją, że doszło do włamania na jej konto bankowe i w związku z tym musi na swoim komputerze zainstalować aplikację AnyDesk, a następnie zalogować się na swoje konto. W ten sposób oszuści uzyskali dostęp do danych konta kobiety i już następnego dnia wypłacili z niego kilkanaście tysięcy złotych.

Funkcjonariusze ustalili, że  pieniądze zostały wypłacone w Poznaniu z bankomatu znajdującego się na osiedlu Stare Żegrze, przez nieznajomego mężczyznę, który jest teraz poszukiwany. Osoby, które mogą pomóc w ustaleniu jego tożsamości, proszone są o kontakt z najbliższą jednostką policji pod numerem telefonu 997 oraz 112 lub dzwoniąc do dyżurnego Komendy Miejskiej Policji w Częstochowie pod numerem 47 85 812 55.

Podziel się:

Źródło: KMP Częstochowa