Sprawdzanie zgód TCF
sobota, 20 kwietnia, 2024

Kolejne remonty w Poznaniu się kończą. Wkrótce wrócą tam tramwaje

Prace na ulicach Fredry i Mielżyńskiego są coraz bardziej zaawansowane – informuje spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie. Do połowy roku obiema ulicami mają już ponownie jechać tramwaje – zgodnie z harmonogramem.

Przebudowa torowiska tramwajowego w ulicach Fredry i Mielżyńskiego realizowana jest przez wykonawcę Programu Centrum w części obejmującej okolice Okrąglaka i placu Wolności. Są tu już położone nowe szyny, płyty torowe i sieć trakcyjna, a pod ulicą Mielżyńskiego została wymieniona stara i bardzo zniszczona infrastruktura wodno-kanalizacyjna.

Trwa przebudowa węzła przy Okrąglaku, gdzie zbiegają się torowiska z ulic Mielżyńskiego, Fredry, Gwarnej i 27 Grudnia.
– Obecnie wykonawca inwestycji koncentruje się na dwóch ważnych miejscach – tłumaczy Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie. – Pierwszym jest węzeł przy Okrąglaku, gdzie priorytetem jest budowa łuku łączącego torowiska ulic Fredry i Mielżyńskiego. Drugi punkt to styk pl. Ratajskiego i ul. 23 Lutego, gdzie także łączone jest torowisko. Wszystkie te prace zbliżają nas do powrotu tramwajów na odcinek między mostem Teatralnym a pl. Ratajskiego.

Na samych ulicach Fredry i Mielżyńskiego torowisko zostało już ułożone, a na Fredry widać już także sieć trakcyjną. Platforma przystanku Most Teatralny od strony ul. Fredry i jezdnia między mostem a al. Niepodległości mają już nową nawierzchnię bitumiczną, a MPK, korzystając z remontu, wymieniło łuki na torowisku na Moście Teatralnym, bo szyny w tym miejscu były już mocno zużyte. Natomiast na Mielżyńskiego dobiega końca układanie kostki kamiennej między szynami, która wróciła tam na miejsce zgodnie z zaleceniami konserwatorskimi. Na placu Cyryla Ratajskiego także została wymieniona nawierzchnia platform przystankowych.

Rozpoczynają się prace na połączeniu nowo ułożonego torowiska na placu Cyryla Ratajskiego z dotychczasowym w ul. 23 Lutego, dlatego w tym rejonie należy liczyć się z ograniczeniami dla pasażerów i kierowców. Wyjazd z pl. Ratajskiego w ul. 23 Lutego jest niemożliwy, kierowcy powinni korzystać z objazdu przez Młyńską i Nowowiejskiego, a odcinek ul. 23 Lutego między pl. Ratajskiego a ul. Nowowiejskiego jest dwukierunkowy, bez przejazdu do placu. Na pozostały odcinek ul. 23 Lutego wróciła stała organizacja ruchu.

Strona głównaPoznańKolejne remonty w Poznaniu się kończą. Wkrótce wrócą tam tramwaje