Jak robić zdjęcia do sklepu internetowego?

Od czego zależy sukces w handlu online? Otóż jeszcze zanim osiągniesz oczekiwane zyski, musisz przyciągnąć klienta do swojej witryny sprzedażowej i sprawić, że zamówi towar z Twojej oferty. Jak się okazuje konsumenci najczęściej „kupują oczami”. Nic więc dziwnego, że jednym z najważniejszych elementów w e-commerce jest nie tyle sama karta produktu, ile jego fotografia. Przeczytaj tekst i przekonaj się, jak robić zdjęcia do sklepu internetowego. Poznaj dobre praktyki dla początkujących.

Dlaczego zdjęcia w sklepie internetowym są ważne?

Czy zastanawiałeś/zastanawiałaś się kiedyś, jaka jest główna różnica między handlem tradycyjnym a internetowym? Z pewnością będzie to sposób oddziaływania na odbiorcę. W sieci konsument wykorzystuje przede wszystkim zmysł wzroku – nie może bowiem dotknąć czy przymierzyć towaru. To zaś sprawia, że w e-sklepie musisz przedstawić ofertę tak, aby mimo to klient chciał z niej skorzystać.

Bezpośredni kontakt z produktem mogą zastąpić tylko wysokiej jakości fotografie. Nie powinno dziwić więc to, że profesjonalne zdjęcia stanowią podstawę skutecznego e-commerce. Choć nie można umniejszać znaczenia opisu towaru, to właśnie grafiki przyciągają wzrok, przez co są zwykle pierwszym elementem, z którym spotyka się Twój klient.

Według wielu kupujących zdjęcie jest ważniejsze od innych elementów na karcie produktu w sklepie internetowym. Fotografie nie tylko zwracają uwagę, ale również zachęcają do zapoznania się z dalszą zawartością – tym samym pobudzają do większego zaangażowania. Wysokiej jakości grafiki wykonane samodzielnie nie tylko wpływają więc na wizualną atrakcyjność witryny, ale są też istotne z punktu widzenia sprzedażowego i SEO.

  • Kontekst sprzedażowy – autorskie zdjęcia mogą poprawić liczbę konwersji (oczekiwanych działań ze strony odbiorcy) oraz zwiększyć klikalność strony i szansę na to, że klient skorzysta z produktu lub usługi. Wszystko dlatego, że budują zaufanie u odbiorców i wyróżniają Cię na tle konkurencji.
  • Kontekst SEO – odpowiednio zoptymalizowane pod wymogi wyszukiwarki grafiki (np. uzupełnione tekstem alternatywnym) wpływają na pozycjonowanie sklepów internetowych i mogą pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania Google Grafika.

Nie zastanawiaj się więc, czy warto publikować zdjęcia w e-handlu, a sprawdź, jakie fotografie przykują uwagę Twoich klientów.

Jak robić zdjęcia do sklepu internetowego?

Jak robić zdjęcia do e-sklepu? Dobre praktyki w sprzedaży online

Wysokiej jakości grafiki w e-commerce przykuwają uwagę odbiorców, zwiększają świadomość marki w sieci i pobudzają do aktywności. Co więcej, odgrywają ważną rolę we właściwie każdej formie działalności online – od bloga i stron WWW, przez media społecznościowe, po SEO.

Z pewnością zastanawiasz się, skąd wziąć grafiki do sklepu internetowego, aby wyróżnić się na tle miliardów obrazów publikowanych online każdego dnia. Choć możesz korzystać z fotografii pochodzących od producentów, hurtowni czy darmowych banków ze zdjęciami, to postaw na własną twórczość i kieruj się następującymi zasadami.

1. Przygotuj odpowiedni sprzęt

Stworzenie wysokiej jakości grafik najlepiej zlecić profesjonalistom. Gdy zdecydujesz się jednak na autorskie zdjęcia, to już na początku musisz zadbać o odpowiedni sprzęt.

  • Aparat

Nie musisz inwestować w najdroższe lustrzanki, ponieważ już nawet telefon może zrobić wartościowe zdjęcia. Przy wyborze urządzenia zwróć uwagę na takie parametry jak: np. rozmiar matrycy, jasność obiektywu czy stabilizacja obrazu.

  • Statyw

Niezwykle pomocny gadżet, który pozwoli Ci uniknąć rozmazanych zdjęć. Statyw pomaga również złapać właściwą ostrość.

  • Oświetlenie

Choć często najlepszym rozwiązaniem okazuje się światło naturalne, to warto zadbać również o odpowiednie lampy – te z pewnością przydadzą się podczas sesji w pomieszczeniach. Staraj się zachować spójne oświetlenie dla fotografii produktowej w e-sklepie.

  • Tło

Jeden z ważniejszych elementów dobrej fotografii. Postaraj się unikać rozpraszającego drugiego planu (widoczne elementy mogą skutecznie odwrócić uwagę np. od produktu) i postaw na jednolitą stylistykę – szczególnie jeśli publikujesz zdjęcia w formie galerii.

  • Programy graficzne

Samo zrobienie zdjęcia zwykle nie wystarcza. Musisz więc zadbać również o jego umiejętną obróbkę. W tym celu należy zaopatrzyć się w odpowiednie oprogramowanie. Szczególnie na początku sprawdzą się proste narzędzia, które pozwolą na podstawową edycję.

2. Zadbaj o angażującą zawartość

Zastanawiasz się, jak przekonać potencjalnych klientów do zakupów w Twoim sklepie internetowym? Odpowiednio wykonane zdjęcia mogą okazać się najlepszym rozwiązaniem. Pamiętaj, że to właśnie one mogą najskuteczniej przykuć uwagę odbiorców. Warto więc tworzyć fotografie, które przyciągają wzrok, wzbudzają zainteresowanie i pokazują historię.

Pamiętaj, że odbiorcy oczekują od grafik w e-sklepie autentyczności. Stawiaj więc na minimalną obróbkę i skoncentruj się na odpowiednim wykonaniu fotografii. Naturalność i umieszczanie obrazów w odpowiednim kontekście to obecnie najważniejsze trendy. Przygotowując zdjęcia produktowe, zastanów się jaką rolę będą spełniać na stronie WWW. Weź pod uwagę charakterystykę towaru i Twoje potrzeby.

3. Ustaw właściwą rozdzielczość

Zanim wykonasz sesję fotograficzną, musisz upewnić się, w jakich miejscach na stronie sklepu internetowego pojawią się przygotowane przez Ciebie zdjęcia. Wszystko po to, aby dopasować odpowiednie proporcje i uniknąć problemów przy kadrowaniu.

Zadbaj więc o właściwą rozdzielczość – rozumianą jako liczbę pikseli, które znajdują się w obrębie wymiarów fotografii. Pamiętaj, że im jest większa, tym lepsza okazuje się jakość obrazu. Co również ważne, dużo łatwiej bez utraty na wartości możesz pomniejszyć niż powiększyć zdjęcie.

 

4. Zapisz zdjęcie w odpowiednim formacie

Istnieje kilka typów plików, które zamieszcza się na stronie internetowej. Przygotowując zdjęcia do e-sklepu, wybieraj wymienione niżej opcje w zależności od potrzeb.

  • JPEG – format, który najlepiej sprawdza się do obsługi zdjęć publikowanych w dużych ilościach. Jest niezwykle uniwersalny i nie obciąża witryny przy jej ładowaniu. Grafiki zapisane w ten sposób mogą stracić na jakości przy małym rozmiarze.
  • PNG – cieszy się niezwykłą popularnością i jest preferowany przez Facebooka. Choć jego waga jest znacznie większa od pliku JPEG, to można go poddać bezstratnej kompresji (procesowi zmniejszania wielkości zdjęcia).
  • GIF – coraz rzadziej wykorzystywany typ zapisu, ponieważ zapewnia gorszą jakość niż JPEG. Można zastosować go jednak do animacji, prostych obrazów czy funkcyjnych elementów strony WWW.

Oczywiście na rynku możesz spotkać się również z innymi formatami plików graficznych np. SVG czy WebP.

5. Zmniejsz rozmiar obrazów

Czas ładowania strony sklepu internetowego jest niezwykle ważny ze względu na SEO oraz doświadczenie użytkownika. Dlaczego o tym wspominamy? Otóż rozmiar publikowanych zdjęć może wpłynąć na szybkość ładowania witryny. Pamiętaj o tym i postaraj się zachować kompromis pomiędzy wagą i czytelnością obrazów. Weź pod uwagę, że na wagę grafik wpływa zarówno format zapisu, jak i rozdzielczość.

6. Unikaj błędów

Jeśli chcesz tworzyć profesjonalne grafiki do swojego sklepu internetowego, to musisz unikać błędnych i niekorzystnych praktyk, które przydarzają się sprzedawcom w sieci.

Dlatego też robiąc zdjęcia, pamiętaj, aby:

  • zadbać o czystość obiektywu,
  • nie korzystać z automatycznego flesza,
  • nie przesadzać z rekwizytami i efektami,
  • nie przybliżać obrazu (unikać opcji zoom),
  • wystrzegać się sztuczności, filtrów i nadmiernej edycji,
  • korzystać tylko ze zdjęć, do których masz prawa autorskie,
  • unikać grafik, które są niezwiązane z zawartością e-sklepu.

Dobre praktyki tworzenia zdjęć do e-sklepu – podsumowanie

Jednym z kluczowych zadań w branży e-commerce jest przedstawienie oferty w taki sposób, aby zarówno jej opis, jak i przede wszystkim zdjęcia pozwoliły zapoznać się konsumentowi z najważniejszymi właściwościami produktu lub usługi oraz podjąć decyzję o zakupie.

Nic więc dziwnego, że grafiki odgrywają tak istotną rolę w handlu online. Dzięki autorskim fotografiom możesz zdobyć przewagę nad konkurencją i zainteresowanie odbiorców. Jeśli jednak dopiero zaczynasz swoją przygodę z e-handlem i potrzebujesz pomocy specjalistów, to w WeNet otrzymasz wszystko, co potrzebne, aby sprzedawać online.

Doradcy internetowi zbudują dla Ciebie sklep internetowy, zadbają o niezbędne integracje i podpowiedzą, jak skutecznie promować ofertę w sieci. Dzięki współpracy z certyfikowaną agencją PrestaShop specjaliści stworzyli już ponad 120 funkcjonalnych i atrakcyjnych witryn sprzedażowych, które zostały dopasowane do potrzeb dzisiejszych klientów.

Wybierz kompleksowe rozwiązanie, które pozwoli Ci stale rozwijać swoją działalność w sieci i odnosić sukcesy. Otrzymasz bowiem indywidualny projekt e-sklepu całkowicie zgodny ze specyfiką Twojej branży. Skorzystaj z wiedzy technicznej i doświadczenia ekspertów, a zyskasz narzędzia do zwiększenia sprzedaży.

Artykuł sponsorowany

Podziel się:

Ostatnio dodane: