Koalicja Prawo do Miasta skupiła się dzisiaj na problemach poznańskiej edukacji. Wśród nich pojawił się temat pensji nauczycieli, braku powstawania nowych placówek, ale również troska o osoby LGBT uczące się w poznańskich szkołach.

 – Dobra szkoła blisko ucznia, myślę że jest to hasło bliskie wszystkim – stwierdziła Dorota Bonk-Hammermeister, kandydatka na urząd Prezydenta Poznania. – Jeżeli będziemy mieli dobre szkoły, to jednocześnie zatrzymamy mieszkańców w mieście, którzy obecnie przeprowadzają się pod miasto. To dzieci generują życie w mieście!

 – Filarem naszego programu jest wsparcie dla nauczycieli – dodała Dominika Zenka – Podlaszewska. – Zawód nauczyciele jest niezwykle odpowiedzialnym zawodem, a do tej pory byli oni niedoceniani. Nasze wsparcie dla nauczycieli to między innymi wyjazdy studyjne, coroczne konferencje edukacyjne oraz stworzenie specjalnego budżetu na projekty i zajęcia dodatkowe, żeby nauczyciele, którzy się tym zajmują byli dobrze opłacani. 

 – Dobra jakość nauczania to przede wszystkim dobrzy i zmotywowani nauczyciele – wyjaśnia Magdalena Garczarczyk. – Dobra szkoła to też jest szkoła wspierająca uczniów, również tych niepełnosprawnych. Chcielibyśmy powołać specjalnego pełnomocnika przy wydziale oświaty dla takich osób. 

Arkadiusz Kluk skupił się na akceptacji uczniów LGBT (lesbijki, geje, bi, trans) w szkołach: – Chodzi o to, aby doprowadzić do sytuacji, w której w każdej szkole będzie odpowiednio przeszkolona osoba, np. pedagog, która będzie pełnić rolę łącznika pomiędzy osobami LGBT, a pozostałymi uczniami oraz kadrą pedagogiczną. Taka osoba powinna być odpowiednio przygotowana do tego, uzbrojona w materiały oraz wiedzę, żeby mogła zapobiegać i przeciwdziałać przemocy. 

– Niedopuszczalna jest sytuacja, taka jak teraz się dzieje, że powstają nowe osiedla mieszkaniowe, na których nie planuje się jednocześnie zbudowania placówek oświatowych. Musimy zacząć prognozować, gdzie dzieci przybędzie, a gdzie ubędzie – dodała na koniec Dorota Bonk-Hammermeister.

Podziel się:

Ostatnio dodane: