rondo Kaponiera fot. UMP

Poznań: Utrudnienia w okolicach ronda Kaponiera, ul. Św. Marcin i ul. Roosevelta

Podziel się!

Przez najbliższy weekend na rondzie Kaponiera, ul. Św. Marcin i ul. Roosevelta będzie naprawiana nawierzchnia. Oznacza to zmiany w organizacji ruchu.

Pierwszy etap prac potrwa dwa dni (7-8 września). Druga część prac zacznie się w poniedziałek, 9 września, i potrwa 10 dni.

W weekend będą prowadzone prace na rondzie Kaponiera. – Niemożliwy będzie przejazd przez tory na Kaponierze ulicą Roosevelta w obu kierunkach w relacji północ-południe. Prace w rejonie ronda prowadzone przez wykonawcę w ramach gwarancji, która kończy się w tym roku – wyjaśnia Tomasz Łapszewicz, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego.

Reklama

W związku z tym ruch po rondzie ma się odbywać przez tzw. “zawrotki”, a sygnalizacja świetlna zostanie na czas prac wyłączona. Prawdopodobnie skończy się to paraliżem tej części miasta. 

Równocześnie prowadzone będą naprawy gwarancyjne nawierzchni drogowej torowiska na ul. Św. Marcin pomiędzy ulicą Gwarną i Ratajczaka. Roboty spowodują zmiany tras pięciu dziennych linii tramwajowych – 2, 5, 9, 13 i 16 –
oraz jednej nocnej (nr 201) i turystycznej “0”. Nie będzie możliwy przejazd tramwajem przez śródmieście ul. Św. Marcin w kierunku Al. Marcinkowskiego. Prace przy torowisku nie będą miały wpływu na ruch samochodowy pomiędzy ul. Gwarną i Ratajczaka.

„Dwójka” pojedzie z Ogrodów ulicami Dąbrowskiego i Roosevelta, a potem przez ulicę Towarową i Królowej Jadwigi. „Piątka” nie będzie dojeżdżać do Kaponiery, tylko skręci na moście Dworcowym w prawo i ulicą Królowej Jadwigi dojedzie do ronda Rataje. „Dziewiątka” z pętli Piątkowska dojedzie z Kaponiery, skąd przez Św. Marcin, Towarową i Królowej Jadwigi pojedzie na Wildę (powrót stałą trasą). „Trzynastka” będzie miała skróconą trasę z Junikowa do placu Wielkopolskiego (przez Gwarną i pl. Ratajskiego), natomiast „16” z ulicy Fredry pojedzie przez pl. Ratajskiego, pl. Wielkopolski, Estkowskiego i Wyszyńskiego do ronda Śródka i ulicy Jana Pawła II (dalej po stałej trasie, trasa w kierunku os. Sobieskiego bez zmian). Tramwaj nr 16 w sobotę będzie kursował częściej, tj. co 10 minut.

W celu umożliwienia pasażerom ze Starołęki i Rataj dojazdu do śródmieścia zostaną uruchomione dodatkowe linie tramwajowe nr 23 i 25. Pierwsza dojedzie przez ulice: Zamenhofa, Kórnicką do Al. Marcinkowskiego, natomiast 25 wyruszy ze Starołęki przez Górny Taras Rataj i również dojedzie do Al. Marcinkowskiego. Przystanek końcowy będzie na wysokości hotelu Rzymskiego, natomiast początkowym, na trasie powrotnej na Starołękę, będzie ten przy Galerii MM (tramwaj wycofa się bez pasażerów).

Pół września z utrudnieniami

W poniedziałek (9 września) rozpocznie się drugi etap prac – naprawa nawierzchni drogowej torowiska na ul. Roosevelta od mostu Dworcowego do ronda Kaponiera wraz ze skrzyżowaniem ulic Roosevelta i Bukowskiej (węzeł Bałtyk). Usuwanie usterek będzie się odbywało w ramach gwarancji. Z uwagi na duży zakres prac, zmiany będą dotyczyły zarówno pasażerów komunikacji miejskiej, jak i kierowców. Prace torowe zaplanowane są do 18 września, natomiast utrudnienia dla kierowców przewidziane są do piątku, 13 września.

Z ruchu zostanie wyłączony przejazd przez torowisko w ciągu ul. Roosevelta a od ronda Kaponiera do mostu Dworcowego odbywać się będzie poprzez ul. Bukowską i wyznaczoną “zawrotkę” za przystankiem tramwajowym na
wysokości hotelu Sheraton. Kierowcy korzystający z miejsca do zawracania będą mieli pierwszeństwo przejazdu przed pojazdami jadący ul. Grunwaldzką i Bukowską (od ulic Matejki/Szylinga). Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu zostanie wyłączona.

Dodatkowo zamknięte dla ruchu zostaną także pasy do skrętu w lewo z ul. Roosevelta w ul. Bukowską oraz z ul. Bukowskiej w ul. Roosevelta. Objazdy będą prowadzone przez rondo Kaponiera oraz poprzez wyznaczoną “zawrotkę” przez torowisko zlokalizowane na odcinku między ul. Bukowską a mostem Dworcowym.

Roboty spowodują zmiany tras ośmiu dziennych linii tramwajowych – 5, 6, 8, 10, 11, 13, 15 i 18. Nie będą one mogły przejeżdżać przez węzeł Bałtyk u zbiegu ulic Roosevelta i Bukowskiej. W celu zapewnienia komunikacji wzdłuż ulic Bukowskiej i Grunwaldzkiej zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa “za tramwaj” T6 na trasie: Bałtyk (przystanek tymczasowy na jezdni) – rondo Jana Nowaka Jeziorańskiego. Powrót przez ulice: Szylinga, Bukowską, Zeylanda i Zwierzyniecką do ronda Kaponiera.

“Piątka” pojedzie wyjątkowo z Ogrodów ulicami Dąbrowskiego, Kraszewskiego i Zwierzyniecką do ul. Św. Marcin i dalej stałą trasa do pętli Stomil. “Szóstka” z ul. Matyi zostanie skierowana przez Głogowską, Hetmańską i Reymonta do ronda Jeziorańskiego (dalej po stałej trasie). Tramwaje nr 8, 10 i 11 od ronda Kaponiera będą kursowały przez ulicę Towarową i dalej po stałych trasach.

“Trzynastka” z ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego pojedzie ulicami Przybyszewskiego, Dąbrowskiego, Kraszewskiego i Zwierzyniecką do ul. Św. Marcin (i dalej po stałej trasie). Tramwaj “15” na moście Teatralnym skręci na ulicę Dąbrowskiego, a następnie przez ul. Przybyszewskiego dojedzie do ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego i dalej stałą trasą do pętli Budziszyńska. “Osiemnastka” z ul. Matyi zostanie przez ul. Głogowską skierowana na pętlę Górczyn.

ZTM / ZDM / UMP / MIR / op. AS


Podziel się!

1
Dodaj komentarz

avatar
najnowszy najstarszy oceniany
Grażyna ze Wilczoka
Gość
Grażyna ze Wilczoka

Bo to rondo zaprojektowała grupa dzieci z opóźnieniem umysłowym w trakcie zamieszek pomeczowych a wykonali mokotowsccy na spółkę z pruszkowskimi