Międzynarodowe Targi Poznańskie Poznań fot. Sławek Wąchała

Poznań: Sto lat to dopiero początek, zapewniają Międzynarodowe Targi Poznańskie

Energia i entuzjazm mimo pandemii i związanych z nią kłopotów branży targowej. Z takim nastawieniem Grupa MTP wchodzi w drugie stulecie swojej działalności. Bo sto lat to dopiero początek, jak uważa zarząd targów.

– Nie przypuszczaliśmy, że stulecie targów poznańskich przypadnie w roku największego kryzysu branży targowej – przyznaje Tomasz Kobierski, prezes zarządu Grupy MTP. – W roku jubileuszu nie zorganizowaliśmy jeszcze żadnych targów, ale to, mam nadzieję, niebawem się zmieni. W nowe stulecie wchodzimy inni, ale mocniejsi niż wcześniej.

Inni, bo Grupa MTP rozwija inne obszary działalności, które wyrosły z organizacji targów – np. reklamę zewnętrzną czy gastronomię. Wyrazem tego było stworzenie w 2018 roku parasolowej marki Grupa MTP, która zastąpiła Międzynarodowe Targi Poznańskie. Dzięki tej dywersyfikacji spółce udało się przejść przez kryzys spowodowany pandemią obronną ręką, skupiając się w tym czasie na rozwijaniu dotychczasowych i tworzeniu nowych marek, jak agencji interaktywnej r360, diety pudełkowej City Diet czy aplikacji do zamawiania jedzenia ZiO app.

Rozwój to jednak nie tylko nowe marki. To także nowe inwestycje.

– Budujemy parking podziemny, nad którym powstanie piękny plac ze Strefą Kultury, gastronomią i przyjazną zielenią – wymienia Elżbieta Roeske, wiceprezes zarządu Grupy MTP. – To nowe rozwiązanie otworzy tereny targowe dla mieszkańców i stanie się atrakcyjnym miejscem spotkań. Przed nami także kompleksowa modernizacja hali Arena, która jest jedną z ikon miasta, a po renowacji pomieści nawet 9 tys. osób. Przygotowujemy się też do budowy butikowego biurowca z komercyjną powierzchnią na wynajem, a wisienką na torcie jest remont stuletniej restauracji w pięknym parku Sołackim, która w nowej odsłonie powita swoich gości jako Port Sołacz.

Oczywiście będą też targi, o ile sytuacja epidemiczna na to pozwoli. Jeśli tak, to już pod koniec sierpnia MTP zaczna powoli wracać do stałego wystawienniczego rytmu. Pierwsze będą targi przemysłowe ITM Industry Europe oraz Meble Polska, po nich odbędą się m.in. Instalacje, DREMA (Międzynarodowe Targi Maszyn, Narzędzi i Komponentów dla Przemysłu Drzewnego i Meblarskiego), POLECO, Poznań Game Arena, Poznań Motor Show czy Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA.

– Kołem napędowym branży targowej w pierwszej kolejności będą targi konsumenckie, targi pasji, a zaraz potem targi biznesowe – tłumaczy Filip Bittner, wiceprezes zarządu Grupy MTP. – ynika to z tego, że ludzie chcą rozwijać swoje pasje, co widać np. na rynku motoryzacyjnym (samochody kolekcjonerskie, kampery) czy też gamingowym. Zamierzamy inwestować w ten sektor naszej działalności wprowadzając w kalendarz Grupy MTP wydarzenia skierowane do szerokiej publiczności, wśród których znajdziemy między innymi Targi Polskich Win i Winnic WINO, targi aktywności sportowych czy też wydarzenia poświęcone naszym pupilom.

– Mimo iż się rozwijamy w wielu obszarach, trzonem naszej działalności pozostają targi – podsumowuje Tomasz Kobierski. – Od stu lat je organizujemy i nadal będziemy to robić. Łącząc przedsiębiorców i oferując im zestaw narzędzi, dzięki którym będą skuteczniej sprzedawać swoje produkty i usługi, a także promować polską gospodarkę na arenie międzynarodowej. Jesteśmy spółką samorządową, od stu lat nierozerwalnie związaną z Poznaniem. Dlatego zależy nam też na tym, by działać dla dobra miasta, tworząc nowe miejsca dla wypoczynku czy rozrywki lub wpływając na estetykę miasta poprzez stawianie nowych, eleganckich wiat na przystankach.

Przypomnijmy, że Pierwszy Targ Poznański, który zapoczątkował Międzynarodowe Targi Poznańskie, trwał od 28 maja do 5 czerwca 1921 roku. Z tej okazji od dziś na Wolnym Dziedzińcu Urzędu Miasta Poznania można oglądać wystawę „Historie z Iglicą w tle”.

MTP

0 0 votes
Oceń artykuł

0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze