Rowery Miejskie 2 fot. ZTM

Poznań: Rowerów mniej, ale będą lepsze. 1 marca rusza Poznański Rower Miejski

Zoptymalizowane komputery pokładowe i dłużej działające baterie słoneczne – rowery miejskie wkraczają w nowy, dziewiąty już sezon z lepszym wyposażeniem, ale będzie ich mniej. O 244 sztuki.
Reklama - dalsza część artykułu znajduje się poniżej

Przerwa zimowa została wykorzystana przez operatora na dokładny przegląd i serwis sprzętu. To dlatego 244 rowery już nie wyjadą na trasę.
– Wyeliminowaliśmy 244 rowery 3G, których stopień zużycia nie pozwalał na dalsze użytkowanie – mówi Rafał Federowicz, prezes Nextbike Polska.

W tym roku rozbudowany zostanie system rowerów bezstacyjnych 4. generacji (4G).

– We współpracy z operatorem sukcesywnie rozbudowujemy nowoczesny system rowerów bezstacyjnych. Na starcie sezonu uruchomimy 8 dodatkowych stref, a wraz z nimi dodatkowych 87 rowerów 4G. Do dyspozycji mieszkańców będzie 1558 rowerów w 153 punktach wypożyczeń, stacjach roweru 3G i strefach roweru 4G – mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. – Zależy nam, aby z roweru miejskiego mogli korzystać użytkownicy z kolejnych rejonów miasta, zwłaszcza tych położonych nieco dalej od centrum, jak Smochowice, Wola czy Dębiec.

Nowe lokalizacje stref 4G to ulica Słupska (Kozi Rynek), ulica Karlińska (przy Muszkowskiej), ulica Bużańska, ulica Kolejowa (przy Karwowskiego), ulica Dolna Wilda (Urząd Skarbowy), ulica Spychalskiego (POSiR), ulica Palacza (przy Heweliusza) oraz ulica Czechosłowacka (przy Łozowej).

Nextbike Polska, operator systemu, wprowadził zmiany zwiększające komfort korzystania z rowerów bezstacyjnych. – Wprowadziliśmy kilka nowoczesnych udogodnień. Przede wszystkim zoptymalizowaliśmy działanie komputera pokładowego roweru, wydłużyliśmy czas pracy baterii – mówi Rafał Federowicz.- W koszyku rowerów został zamontowany panel słoneczny mający dodatkowo ładować baterie naturalną energią.

Operator zadbał też o to, żeby nie było możliwości wypożyczenia roweru przy niskim stanie baterii. Takie sytuacje w minionym sezonie sprawiały użytkownikom wiele problemów, np. uniemożliwiając zwrot roweru.

Sezon roweru miejskiego będzie trwać od początku marca do końca listopada, choć może zostać on przedłużony o jeden miesiąc. Zgodnie z umową z operatorem, spółką Nextbike, w przypadku rowerów 3G możliwe będzie wydłużenie sezonu nawet o trzy miesiące.

Zmniejszenie liczby rowerów systemnu 3G obniżyło koszty utrzymania systemu – i pozwoliło na poszerzenie systemu 4G.
– W trakcie sezonu planujemy rozbudowę o kolejnych 19 stref roweru 4G i 97 nowych rowerów. Już w ubiegłym roku podkreślaliśmy, że będziemy rozbudowywać tylko system bezstacyjny, ponieważ jest on dużo bardziej dostępny i elastyczny oraz pozwala zaoferować rower miejski praktycznie w każdym rejonie miasta – wskazuje J. Gosiewski. – Docelowo w 2022 roku chcemy oferować 74 strefy z 833 rowerami.

Wypożyczenie roweru (3G lub 4G) na czas do 20 min. jest bezpłatne. Za wypożyczenie trwające 21-60 min pobierana zostanie oplata 2 zł, druga i każda kolejna rozpoczęta godzina to koszt 4 zł za godzinę.

W przypadku posiadania ważnego biletu okresowego na karcie PEKA obowiązuje taryfa promocyjna – darmowe jest wypożyczenie trwające do 30 minut, pierwsza godzina kosztuje 1 zł, druga rozpoczęta godzina 2 zł, a każda następna – 4 zł.

Regulamin Poznańskiego Roweru Miejskiego znajduje się na stronie internetowej www.poznanskirower.pl

ZTM, el

3
Dodaj komentarz

avatar
Wolność Ryszard
Wolność Ryszard

CO KASĘ NA MARSZE TĘCZOWE SIĘ PRZERĄBAŁO ??????????????????????

Kuba Gorączkowski
Kuba Gorączkowski

Ile dopłacamy do każdego roweru z naszych podatków ?

k
k

Obecnie to są bankruci 🙂