Wierzbięcice remont fot. PIM

Poznań: Remont na Wierzbięcicach trwa

Przebudowa torowiska w ulicy Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 trwa i nowa trasa tramwajowa – wygodniejsza i bezpieczniejsza – jest coraz lepiej widoczna.

– To kolejna inwestycja, która poprawi jakość komunikacji miejskiej w Poznaniu – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. – Odczują to nie tylko podróżujący nią, ale także okoliczni mieszkańcy. Dzięki przebudowie torowiska tramwaje będą bowiem tym odcinkiem jeździły szybciej i ciszej. Przyczyni się do tego zastosowana technologia, ale także położone tzw. zielone torowisko. Zarówno na ul. Wierzbięcice, jak i na 28 Czerwca 1956 r. pojawią się też nowe drzewa i zieleń niska.

Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie, zapewnia, że wbrew zarzutom mieszkańcom Wierzbięcic, którzy twierdzą, że na budowie całymi tygodniami nic sie nie dzieje, spółka skupia się na pracach na tej ulicy.

– W ostatnim czasie rozpoczęliśmy roboty drogowe na odcinku od ul. Wujka do św. Czesława, gdzie montowane są m.in. krawężniki pod miejsca parkingowe – wyjaśnia. – Równolegle trwają prace związane z przebudową torowiska tramwajowego i nad infrastrukturą podziemną.

Po zakończeniu inwestycji tramwaje przez Wierzbięcice będzie się jeździło nie tylko wygodniej, szybciej, ale i ciszej, co ma ogromne znaczenie dla mieszkających przy trasie tramwajowej. Zielone torowisko, nowe tory tramwajowe i sieć trakcyjna, a także przystanki wiedeńskie, które staną przy ul. Czesława – wszystko to ułatwi i uprzyjemni korzystanie z miejskiej komunikacji na tym odcinku.

Skończy się już także bieganie z przystanku na przystanek przy rynku Wildeckim – tam planowany jest jeden zintegrowany węzeł przesiadkowy w formie antyzatok. Wszystkie odnowione przystanki będą też miały tablice informacji pasażerskiej.

Jazdę tramwajom ułatwi też odseparowanie ruchu samochodowego od torowiska – poza odcinkiem przy rynku Wildeckim. Jezdnia obu stronach torowiska będzie jednopasowa z ruchem rowerowym i wygodniejszymi, przebudowanymi chodnikami.

Pojawią się też drzewa: piętnaście miłorzębów i klonów zostanie posadzonych wzdłuż Wierzbięcic i 28 Czerwca 1956 r. Przybędzie też około 2 tys. krzewów i zieleni niskiej oraz mała architektura.

“Zakres przebudowy obejmuje także infrastrukturę oświetleniową, deszczową, wodociągową, gazową, elektryczną i ciepłowniczą” – podkreśla PIM. – “Za sprawą podpisanych porozumień spółka PIM działa jako inwestor zastępczy dla Aquanetu i Polskiej Spółki Gazownictwa. Takie skoordynowanie działań inwestycyjnych pozwala przeprowadzić prace w tym samym czasie i ograniczyć związane z nimi utrudnienia”.

Prace budowlane na Wierzbięcicach mają się zakończyć latem tego roku. Kiedy konkretnie – to zależy między innymi od warunków atmosferycznych i tego, ile jeszcze znajdą podczas prac instalacji podziemnych, których nie ma na żadnych planach i mapach…

Po zakończeniu prac na ul. Wierzbięcice, ekipy budowlane przeniosą się na węzeł rozjazdowy u zbiegu ulic Górna Wilda, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r., a później na ul. 28 Czerwca 1956 r., gdzie remontowany będzie odcinek do skrzyżowania z ul. Kilińskiego i Krzyżową. Kolejnym etapem będzie remont torowiska i sieci trakcyjnej na dalszej części ul. 28 Czerwca 1956 roku – od ul. Krzyżowej do ul. Hetmańskiej.

Projekt został dofinansowany kwotą ponad 27 mln zł ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

PIM

0 0 votes
Oceń artykuł
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze