sdr

Poznań: Kłopot z miejskimi rowerami

Zarząd Transportu Miejskiego nakłada kolejne kary na operatora – a z wypożyczeniem rowerów miejskich jak był problem – tak jest nadal. W tym roku mimo wzrostu liczby pojazdów jest o ponad pół miliona mniej wypożyczeń.

Powodem są kłopoty z wypożyczeniem, oddaniem roweru, awariami pojazdów i stacji.
– Zdarzało mi się wielokrotnie, że aplikacja się zawieszała i nie mogłem odznaczyć, że oddałem rower – opowiada poznaniak Błażej Pilarczyk. – Albo dzwonił do mnie pan z serwisu, żeby mnie poinformować, że nie oddałem roweru i mam do zapłacenia ponad 200 zł za jazdę, podczas gdy rower oddałem po godzinie, ale system tego nie zarejestrował. W końcu przestałem korzystać, bo naprawdę szkoda mi było czasu na reklamacje.

Zarząd Transportu Miejskiego zdaje sobie sprawę z problemu, bo już niejednokrotnie nakładał na operatora kary właśnie z tego powodu, jak o tym pisaliśmy. Spadek wypożyczeń to efekt awaryjności systemu, chociaż oczywiście trzeba brać pod uwagę, że część osób przesiadła się na przykład na hulajnogi. jednak dane niepokoją: do końca października rowery wypożyczono około miliona razy. W ubiegłym sezonie około miliona i 700 tysięcy. Jest różnica.

Jak informuje Radio Poznań, ZTM przez cały sezon nałożył na operatora systemu siedem kar na kwotę miliona 700 tysięcy złotych, z czego uregulowanych zostało około 750 tysięcy złotych. Od pozostałych kar operator, czyli Nextbike zamierza się odwoływać.

Poznański Rower Miejski to to system automatycznych wypożyczalni rowerów miejskich, który powstał 15 kwietnia 2012r. Liczy 113 stacji roweru miejskiego PRM 3G (w tym cztery sponsorskie), a w nich ponad 1200 rowerów, 3 stacje PRM 3G z rowerkami miejskimi dla dzieci: Malta Ski, Termy Maltańskie i Rondo Śródka, 72 rowery miejskie wyposażone w foteliki, służące do przewozu dzieci, 445 rowerów PRM 4G (wypożyczanie i zwrot w wyznaczonych strefach PRM 4G, a nie w stojakach na stacjach PRM 3G) i dodatkowo 30 rowerów elektrycznych PRM 4G, 112 stref postoju rowerów – 80 z nich będzie znajdowało się w pobliżu stacji PRM 3G; Strefa Centrum to obszar wewnątrz I ramy komunikacyjnej, z wyjątkiem płyty Starego Rynku

System jest kompatybilny z Lubońskim Rowerem Miejskim oraz Komornickim Systemem Rowerowym, a od 2019r. obejmuje nie tylko system stacyjny – 3. generacji (PRM 3G), ale również system bezstacyjny 4. generacji (PRM 4G).

el