pętla autobusowa Naramowice2 fot. ZTM.

Poznań: Będzie nowa pętla autobusowa. Na Naramowicach

Przystanki i pętla autobusowa przy ul. Karpia. PIM właśnie podpisał umowę na wykonanie dokumentacji projektowej tej inwestycji. ma ona usprawnić komunikację publiczną na Naramowicach.

Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie na wniosek Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu podpisała umowę z wykonawcą dokumentacji projektowej inwestycji, która uzupełni układ komunikacyjny w tej części Poznania. Nowa pętla na Karpia będzie – obok tramwaju na Naramowice – kolejnym elementem poprawiającym dostępność komunikacyjną tej dzielnicy.

– Ul. Karpia rozrasta się o wielorodzinne osiedla. Na Naramowicach wybudujemy nową trasę tramwajową. Osoby zamieszkujące w odległości powyżej jednego kilometra do najbliższego przystanku tramwajowego, będą mogły skorzystać z autobusu i przesiąść się na tramwaj na ul. Naramowickiej. Nowe przystanki i pętla autobusowa z pewnością poprawią dostępność komunikacji publicznej w tej części Poznania – mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Przy ul. Karpia planowane są dwie pary przystanków oraz pętla autobusowa, która przewidziana jest za ostatnim z budynków przy tej ulicy – około półtora kilometra od planowanego przystanku tramwajowego przy ul. Sarmackiej. Przewidziano tam także budowę budynku socjalnego dla kierowców oraz zadaszonego parkingu rowerowego typu Bike&Ride.

– Projekt dla pętli jest przykładem działania perspektywicznego na rzecz przyszłego, docelowego układu komunikacyjnego, jaki będzie wprowadzany na Naramowicach po realizacji II etapu trasy tramwajowej – wskazuje Jan Gosiewski, dyrektor ZTM Poznań. – Na Naramowicach, po otwarciu trasy zmieniony zostanie przebieg części linii autobusowych, tak, żeby dowoziły one mieszkańców do tramwaju a nie bezpośrednio do centrum. To modelowe rozwiązanie, z powodzeniem zastosowane w przypadku Poznańskiego Szybkiego Tramwaju lub trasy na Franowo, gdzie tramwaj także stanowi oś komunikacji.

Wykonawca dokumentacji odpowiada za wykonanie projektu wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnej zezwalającej na realizację robót budowlanych. Rzeczowa realizacja zadania uzależniona jest jednak od możliwości finansowych miasta.

PIM, ZTM, el

3
Dodaj komentarz

avatar
:(
:(

pętla na Murawie powinna wystarczyć. Przejazd odcinka z pętli na Murawie do ul. Karpiej – ok. 800m w linii prostej zabiera przecież ok. 45 minut do godziny. Kto będzie przejeżdżał przez skrzyżowanie Naramowicka – Lechicka, gdy pieszo idzie się max. 15 minut. Chyba, że mowa o autobusach nocnych.

Michu
Michu

Boze drogi. Ulica Karpia. Gdzie? Przy ulicy Karpia a nie KARPIEJ !!!