Poznań: Będą zmiany na Winogradach i Piątkowie

Buspasy na północy Poznania nie wszędzie się sprawdziły. Dlatego po trzech miesiącach obserwacji zapadła decyzja o przywróceniu na ulicy Mieszka I wcześniejszej organizacji ruchu.

Zarząd Dróg Miejskich cały czas sprawdza, jak sprawdzają się nowe rozwiązania wprowadzane na poznańskich ulicach. W tym celu przeanalizował zmiany czasowej organizacji ruchu wprowadzonej w związku z rozpoczęciem zasadniczych prac przy budowie trasy tramwajowej na Naramowice. Powstały wówczas nowe buspasy i śluzy dla autobusów na ulicach: Lechickiej, Murawa, Serbskiej, Słowiańskiej, Szelągowskiej, Stoińskiego, Wiechowicza i Mieszka I. Nie wszędzie jednak okazały się dobrym rozwiązaniem.

– Kiedy w maju wprowadzaliśmy nową organizację ruchu na północy Poznania zakładaliśmy, że będziemy śledzić jak wpływa ona na ruch samochodów i autobusów – informuje Łukasz Dondajewski, Miejski Inżynier Ruchu. – W wyniku tych obserwacji oraz informacji od Zarządu Transportu Miejskiego i Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego doszliśmy do wniosku, że usunięcie buspasa na ul. Mieszka I od ul. Słowiańskiej w stronę ul. Pułaskiego nie wpłynie negatywnie na komunikację publiczną.

W najbliższym czasie analizie poddane zostanie testowe zawieszenie działania buspasów w obu kierunkach na ulicach Wiechowicza i Stoińskiego. Jednak w kontekście postępu prac związanych z inwestycją na Naramowicach i koniecznych zmian w organizacji ruchu nie można wykluczyć, że dotychczasowe rozwiązanie zostanie utrzymane do zakończenia inwestycji. Prognozowane jest bowiem zwiększenie natężenia ruchu w tym rejonie, co z kolei może spowodować pogorszenie warunków poruszania się autobusów.

W Poznaniu z roku na rok jest coraz więcej zarejestrowanych samochodów. Liczba pojazdów, wliczając również ponad 170 tysięcy aut codziennie wjeżdżających do miasta, przekracza liczbę mieszkańców. Dużo samochodów przekłada się na ruch w mieście, trudności z zaparkowaniem oraz zwiększanie zanieczyszczenia środowiska.

Wprowadzenie buspasów ma doprowadzić do sytuacji, że autobusy będą kursować punktualnie. Oprócz braku strat czasu i umożliwienia przesiadek na inne linie zgodnie z rozkładem jazdy, pasażerowie zyskają regularność ruchu, a co za tym idzie niezawodność. Ta z kolei generuje wzrost zaufania poznaniaków do komunikacji miejskiej i w konsekwencji stopniową zmianę przyzwyczajeń komunikacyjnych – czystsze i spokojniejsze miasto.

UMP, el

0 0 votes
Oceń artykuł
4 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze