Franek Sterczewski sejm

Poseł z Poznania walczy o bezpieczeństwo. “Skończmy z Dzikim Zachodem na polskich drogach”

W ciągu 40 dni tego roku na polskich drogach zginęło już 100 osób, z czego połowa na przejściach dla pieszych, a 95 proc.z winy kierowcy! – alarmuje poseł Franciszek Sterczewski z Poznania. I podczas posiedzenia sejmu zapytał rząd, co robi w tej sprawie.

Dane zacytowane przez posła Sterczewskiego są oficjalnymi danymi Komendy Głównej Policji i – jak uważa poseł – pokazują skalę wyzwania, które stoi przed rządem i samorządami w całym kraju.
– Sytuacja pieszych w Polsce jest dramatyczna. Nasze drogi przypominają Dziki Zachód, w których pieszy w pojedynkę mierzyć musi się z ruchem samochodowym – mówi wprost poseł. – Nie mamy już czasu na zachowawcze projekty ustaw i pozorowane zmiany. Według planów ministerstwa pierwszeństwo otrzyma tylko pierwszy wchodzący na przejście. Uważam, że pierwszeństwo powinien mieć także pieszy, który oczekuje na przejście.

Poseł przypomina, że w prawie karnym wątpliwości rozstrzyga się na korzyść oskarżonego. Dlatego przepisy powinny w jasny i czytelny sposób chronić pieszych jako zdecydowanie słabszych uczestników ruchu.

– Rząd zapewnia nas, że budżet państwa jest w bardzo dobrym stanie – podsumowuje poseł. – To zatem świetny moment, żeby zainwestować w infrastrukturę zapewniającą bezpieczeństwo pieszych w całej Polsce. W związku z tym Koalicja Obywatelska proponuje przeznaczenie na ten cel jeden miliard złotych, które mogłyby posłużyć do wyposażenia przejść w oświetlenie, wysepki i inne elementy zwiększające bezpieczeństwo. Ponadto wszyscy liczymy na to, że rząd wykorzysta tę okazję do rozpoczęcia prawdziwej edukacji drogowej.

Poseł oczekuje od Ministerstwa Infrastruktury prawdziwych i odważnych zmian w prawie, bo tylko takie, jego zdaniem, działania, wsparte edukacją i infrastrukturą, mogą w prawdziwy sposób poprawić bezpieczeństwo pieszych na polskich drogach.

Skończmy z Dzikim Zachodem na polskich drogach!

Czwartek. 2 w nocy. Po 17 godzinach posiedzenia Sejmu zadaję Rządowi pytania o bezpieczeństwo ruchu drogowego ?W ciągu pierwszych 40 dni tego roku na polskich drogach zginęło już 100 osób, z czego połowa na przejściach dla pieszych, a 95% z winy kierowcy❗️Te oficjalne dane Komendy Głównej Policji pokazują skalę wyzwania, które stoi przed Rządem i samorządami w całym kraju. Sytuacja pieszych w Polsce jest dramatyczna. Nasze drogi przypominają Dziki Zachód, w których pieszy w pojedynkę mierzyć musi się z ruchem samochodowym ??‍♂️??‍♀️Nie mamy już czasu na zachowawcze projekty ustaw i pozorowane zmiany. Według planów Ministerstwa pierwszeństwo otrzyma tylko pierwszy wchodzący na przejście. Uważam, że pierwszeństwo powinien mieć także pieszy, który oczekuje na przejście.Jak ostrzegają prawnicy, w prawie karnym wątpliwości rozstrzyga się na korzyść oskarżonego, dlatego przepisy powinny w jasny i czytelny sposób chronić pieszych ?Rząd zapewnia nas, że budżet państwa jest w bardzo dobrym stanie. To zatem świetny moment, żeby zainwestować w infrastrukturę zapewniającą bezpieczeństwo pieszych w całej Polsce.W związku z tym Koalicja Obywatelska proponuje przeznaczenie na ten cel 1️⃣ mld (słownie: miliard złotych), które mogłyby posłużyć do wyposażenia przejść w oświetlenie, wysepki i inne elementy zwiększające bezpieczeństwo ?Ponadto wszyscy liczymy na to, że Rząd wykorzysta tę okazję do rozpoczęcia prawdziwej edukacji drogowej ✅Oczekuję od Ministerstwa Infrastruktury prawdziwych i odważnych zmian w prawie. Tylko takie działania, wsparte edukacją i infrastrukturą, mogą w prawdziwy sposób poprawić bezpieczeństwo pieszych na polskich drogach.#RobmySwoje ✌️ PS17 godzin w pracy to, przepraszam, ale po prostu masakra. Tak długie obrady, to nie tylko problem dla posłów i posłanek (Robert Kropiwnicki zemdlał na mównicy), ale również dla pracowników i pracowniczek Kancelarii Sejmu – niektórzy pracowali ciągiem od 08:00 do 02:00. To nieludzkie. Dlaczego Marszałek Sejmu Elżbieta Witek godzi się na tak chaotyczną organizację pracy Sejmu. Czy tak powinno być uchwalane prawo w Polsce?

Opublikowany przez Franek Sterczewski Poniedziałek, 17 lutego 2020

el

8
Dodaj komentarz

avatar
Krzysztof Kulpiński
Krzysztof Kulpiński

Ustawodawcy informują pieszych o nadzwyczajnych prawach im przysługującym .W TV powinna być akcja informacyjna kilka razy dziennie na temat nowych przepisów i zmiany nawyków.

Jerzy Wróbel
Jerzy Wróbel

Ilu wśród poszkodowanych w wypadkach drogowych to ofiary sedziow, celebrytów bez prawa jazdy, kacyków partyjnych i innych “uprzywilejowanych” funkcjonariuszy panującego systemu?

Jerzy Wróbel
Jerzy Wróbel

Noooo, jak ten POoseł walczy, to ciekawe co wywalczy poza autoreklamą?
Może niech tym razem zamiast w brudnych adidasach do sejmu, to niech chodzi nago po ulicach by hamować ruch pojazdów, podobnie jak ci (…) rozbieracze na Mierzei wiślanej ;D

Brak miejsc
Brak miejsc

A co rząd ma z tym zrobić jak juszczyszyna za przekroczenie w zabudowanym wybronili koledzy w togach.

Stanisław Wilk
Stanisław Wilk

Panie pośle, z przyjemnością poświęcę Panu kilka godzin na przedyskutowanie tej statystyki, policyjnych uwarunkowań we wskazywaniu winnego, nacisków politycznych. Oraz obserwację rzeczywistego ruchu drogowego i notorycznego łamania prawa przez pieszych – w nieprawdopodobnej częstotliwości ( wtargnięcie na jezdnię). Ilość pieszych ofiar jest więc w Polsce bardzo mała jak na skalę lekceważenia przez nich zasad bezpieczeństwa. Dla równowagi powiem, że w GB pieszy ma uważać, gdy włazi na przejście. I uważa. I nie ma tragicznych statystyk. Jak się jest posłem z aspiracjami bycia Kimś – trzeba zachować dystans, a nie atakować kierowców – choć to bardzo nośne i popularne.