Sprawdzanie zgód TCF
wtorek, 30 kwietnia, 2024

Pociągi między Warszawą a Poznaniem pojadą szybciej. Ale nie wszystkie

Spółka PKP Intercity poinformowała, że od 3 września niektóre z jej pociągów będą kursować szybciej. Wśród nich jest także pociąg z Warszawy do Poznania, który będzie jechał o 20 minut szybciej. Jednak zmiana nie dotyczy wszystkich połączeń.

Jak informuje PKP Intercity: “od 3 września najszybszy pociąg PKP Intercity będzie pokonywał trasę z Krakowa do Gdańska w 4 godziny i 50 minut, a z Krakowa do Warszawy w 2 godziny i 10 minut – osiągając rekordowe w historii kolei czasy przejazdów. Natomiast w 3 godziny i 33 minuty pojedzie skład z Warszawy do Wrocławia. W rozkładzie jazdy pojawi się także nowe połączenie IC Koziołek z Lublina do Poznania”.

IC Koziołek będzie trzecim pociągiem kursującym bezpośrednio pomiędzy stolicami województw wielkopolskiego i lubelskiego. Będzie kursował codziennie, zatrzymując się między innymi w Łodzi, Tomaszowie Mazowieckim, Radomiu oraz w Drzewicy i Przysusze. Z Lublina pociąg wyjedzie po godzinie 8.00 rano, a do Poznania przyjedzie godziny 15.00. Trasę będzie pokonywał w czasie 6 godzin i 20 minut.

Jak podkreśla PKP Intercity, krótsze będą także czasy przejazdów między największymi miastami – w tym z Warszawy do Poznania. “Około 20 minutowemu skróceniu ulegnie także czas przejazdu między Warszawą Centralną a Poznaniem Głównym” – czytamy w komunikacie spółki.

Tymczasem, jak informuje Gazeta Wyborcza, to oznacza, że pociąg będzie jechał na tej trasie 2 godziny i 30 minut – bo teraz podróż trwa około 2 godzin i 50 minut. Ale to i tak wolniej niż przed remontem trasy między Poznaniem a Warszawą – wtedy ta podróż trwała 2 godziny i 25 minut. W dodatku szybciej pojadą tylko niektóre pociągi, a dokładnie cztery, w dodatku tylko w kierunku Poznania. W kierunku Warszawy ani jeden nie będzie pokonywał tej trasy w tym czasie. Większość pociągów na trasie między Warszawą a Poznaniem nadal będzie jechać przeciętnie 2 godziny i 50 minut.

Remont trasy kolejowej między Poznaniem a Warszawą rozpoczął się w 2016 roku i kosztował 2,3 miliarda złotych – a właściwie kosztuje, ponieważ jeszcze się nie zakończył. Według informacji ministerstwa infrastruktury celem remontu nie było jednak skrócenie czasów przejazdu pociągów na tej trasie, ale poprawa przepustowości i remont infrastruktury.

Strona głównaPoznańPociągi między Warszawą a Poznaniem pojadą szybciej. Ale nie wszystkie