Nowa stacja otwarta w Wielkopolsce. “Linia będzie jeszcze bardziej funkcjonalna”

Wojciech Jankowiak na stacji Adamowo fot. W. Jankowiak FB

Na mapie kolejowej Wielkopolski jest nowa stacja, a właściwie przystanek osobowy – Adamowo. Znajduje się na linii kolejowej nr 357 do Wolsztyna i jest kolejnym elementem rewitalizacji linii od Drzymałowa do Wolsztyna.

Jak przypomina Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, rewitalizacja modernizacji linii 357 na tym odcinku rozpoczęła się 20 maja 2021 r., przejezdność linii uzyskano 11 marca 2023 r. Zakres prac obejmował przebudowę 17,8 km linii kolejowej, rewitalizację peronów i przejść podziemnych na stacjach Wolsztyn oraz Grodzisk Wielkopolski, modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i radiołączności na stacji Wolsztyn, zabudowę systemu dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoringu wizyjnego – oraz budowę nowego przystanku dla pasażerów w Adamowie wspólnie z PKP PLK. Ten właśnie przystanek został uroczyście uruchomiony 9 czerwca.

– W marcu tego roku, w związku z zakończeniem prac torowych na modernizowanej linii kolejowej 357 na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn, mogliśmy uruchomić rozkład jazdy pociągów w pełnym wymiarze – mówił wicemarszałek Wojciech Jankowiak. – Oznaczało to 14,5 pary pociągów w dni robocze, 11 par w sobotę i 9,5 pary w niedziele. Wraz z nowym, skorygowanym rozkładem jazdy, który będzie obowiązywać od 11 czerwca, podróżni będą mogli korzystać z nowo wybudowanego przystanku osobowego w Adamowie. Powstał on z myślą o potrzebach mieszkańców i sprawi, że linia kolejowa nr 357 na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn będzie jeszcze bardziej funkcjonalna. To jeszcze nie koniec prac gdyż zakończenie inwestycji planowane jest na październik tego roku. Przypomnę, że cały projekt wart jest ponad 141 mln zł., z czego 88 mln zł. to fundusze pochodzące ze środków unijnych będących w gestii Samorządu Województwa Wielkopolskiego.

Inwestycja jest kontynuacją modernizacji linii 357 realizowanej w ramach WRPO na lata 2007 – 2013. Wartość prac zrealizowanych w latach 2011-2014 wyniosła niemal 115 mln zł, a około 72 mln pochodziło z funduszy unijnych.

Podziel się: