W ciągu zaledwie tygodnia na przełomie lutego i marca poznańska Straż Miejska przyjęła blisko dwa tysiące zgłoszeń od mieszkańców. Zdecydowana większość interwencji dotyczyła nieprawidłowo zaparkowanych pojazdów.
Mieszkańcy Poznania najchętniej kontaktują się ze Strażą Miejską telefonicznie – w analizowanym okresie odnotowano 854 takie zgłoszenia. Popularną formą komunikacji pozostaje również poczta elektroniczna, za pomocą której wpłynęło 769 spraw. Dodatkowo 178 interwencji zgłoszono bezpośrednio, między innymi podczas spotkań z przedstawicielami Rad Osiedli.
Największym problemem w stolicy Wielkopolski okazuje się nieprawidłowe parkowanie. Z 1863 wszystkich zgłoszeń aż 1280 dotyczyło właśnie tej kwestii. W odpowiedzi na nie strażnicy wystawili 594 wezwania dla kierowców, założyli 436 blokad na koła oraz zlecili odholowanie 20 pojazdów na parkingi strzeżone. Dodatkowo odholowano 9 wraków.
Funkcjonariusze musieli również reagować w sprawach dotyczących zwierząt – takich interwencji było 78, a dotyczyły one głównie bezpańskich psów, kotów i ptaków. Ochrona środowiska była przedmiotem 157 zgłoszeń, natomiast 98 razy strażnicy interweniowali w przypadkach zagrożenia zdrowia lub życia, szczególnie w sytuacjach związanych z osobami spożywającymi alkohol i bezdomnymi.
W omawianym okresie odnotowano także 83 przypadki zakłócania ciszy i porządku publicznego. Strażnicy przekazali odpowiednim służbom informacje o 66 awariach technicznych. Warto również wspomnieć o działaniu monitoringu miejskiego, którego operatorzy zaobserwowali 173 zdarzenia wymagające interwencji różnych służb, w tym straży miejskiej i policji.