Sprawdzanie zgód TCF
piątek, 26 kwietnia, 2024

Mariusz Wiśniewski: Nie będziemy nikogo na siłę przesadzać z samochodu w tramwaj

Miasto postanowiło zmienić sposób zarządzania komunikacją i transportem w Poznaniu. Struktury miejskich spółek mają być “uproszczone i uporządkowane”.

– Transport publiczny to jeden ze strategicznych obszarów rozwoju miasta – podkreśla Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. – Dlatego zarządzanie nim musi być skoordynowane, przemyślane i konsekwentne. Każdy mieszkaniec miasta musi mieć jasność, kto i za co odpowiada. Temu właśnie mają służyć zmiany, które wejdą w życie od kwietnia.

A zmienić w strukturach jednostek miejskich ma się wiele. – Chcemy dostosować struktury do nowych zadań i celów – tłumaczy Jan Gosiewski, dyrektor ZTM. – Dlatego podkreślamy znaczenie trzech najważniejszych obszarów, którymi się zajmujemy. Są nimi: rozwój transportu publicznego, rozbudowa infrastruktury komunikacyjnej i utrzymywanie jej w odpowiednim stanie oraz dbanie o relacje z klientami.

– Zdecydowaliśmy o przeprowadzeniu odpowiednich zmian, by nasza struktura była przyjaźniejsza dla mieszkańców miasta – dodaje Krzysztof Olejniczak, dyrektor ZDM. – Aby uprościć strukturę, podzieliliśmy obowiązki związane z przygotowaniem, realizacją i obsługą terenowo-prawną inwestycji. Każdy z etapów danego zadania ma odbywać się w ramach jednego wydziału. Takie scalenie działań przyspieszy cały proces inwestycyjny, skróci proces podejmowania decyzji oraz poprawi komunikację.

Ciekawostką jest fakt, że w Zarządzie Dróg Miejskich stanowisko zastępcy dyrektora odpowiedzialnego za przestrzeń publiczną obejmie Piotr Libicki, który jest również pełnomocnikiem prezydenta ds. estetyki.

– Naszym strategicznym celem jest zwiększenie udziału podróży transportem publicznym wśród poznaniaków – wyjaśnił Mariusz Wiśniewski. – Nie ma innej alternatywy – jeśli chcemy żyć w mieście bez korków, w mieście czystym, zielonym, bez hałasu, przyjaznym dla pieszych. Musimy inwestować w autobusy i buspasy, tramwaje i zielone torowiska. Nie będziemy nikogo na siłę przesadzać z samochodu w tramwaj. To ma być wybór każdego poznaniaka.

Jednocześnie miasto przygotowuje się do stworzenia “Polityki Mobilności”. Dokument ten ma stworzyć spójną politykę w zakresie transportu i mobilności, a docelowo zastąpić obowiązującą od 2008 roku politykę parkingową i wprowadzoną w życie w 1999 roku politykę transportową.

Autor: SS / UMP

Strona głównaPoznańMariusz Wiśniewski: Nie będziemy nikogo na siłę przesadzać z samochodu w tramwaj