Sprawdzanie zgód TCF
wtorek, 7 maja, 2024

Jak wybrać dobre ubezpieczenie w pracy?

Tobie i twoim współpracownikom na pewno zależy na tym, aby mieć zapewnione wsparcie finansowe na wypadek przykrych i niespodziewanych sytuacji. Dlatego już teraz pomyślcie o dobrym ubezpieczeniu dla pracowników, czyli o polisie grupowej. Nie wszystkie oferty od ubezpieczycieli będą spełniały wasze oczekiwania. Dlatego podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, chcąc mieć dobre ubezpieczenie w pracy – dające poczucie bezpieczeństwa.

Ubezpieczenie w pracy – na czym polega jego specyfika?

Ubezpieczenie w pracy, czyli polisa grupowa, obejmuje wszystkich pracowników, którzy regularnie opłacają składkę. Jest to zabezpieczenie na wypadek nieszczęśliwych sytuacji, które mogą wydarzyć się nie tylko podczas wykonywania obowiązków zawodowych, ale też w domu, na wakacjach czy na zwykłym spacerze. Polisa grupowa jest atrakcyjną opcją zwłaszcza dla tych, którzy nie mają indywidualnego ubezpieczenia na życia.

Jakie wsparcie zapewnia polisa grupowa?

„Grupówka” ma taki zakres ochrony, jaki wspólnie ustalą współpracownicy z firmą ubezpieczeniową. Najczęściej ubezpieczenie grupowe obejmuje wypłatę odszkodowania:

  • jeżeli ubezpieczony umrze – wtedy pieniądze otrzymuje beneficjent wskazany w polisie. Jeżeli natomiast ubezpieczony go nie wyznaczył, to odszkodowanie otrzymują spadkobiercy – zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi dziedziczenia;
  • po urodzeniu dziecka;
  • po wypadku, podczas którego ubezpieczony poniósł uszczerbek na swoim zdrowiu;
  • w przypadku inwalidztwa;
  • po śmierci bliskiej osoby – w umowie z ubezpieczycielem będzie wskazane, po śmierci których członków rodziny otrzyma on odszkodowanie;
    w przypadku hospitalizacji – w polisie można znaleźć informację na temat tego, ile pieniędzy dostanie ubezpieczony za każdy dzień spędzony w szpitalu.

Ubezpieczenie w pracy – najważniejsze informacje

W odróżnieniu od indywidualnej polisy na życie umowa „grupówki” jest zawierana tylko na rok. Po tym czasie można oczywiście kontynuować ubezpieczenie. Ważne jest też, aby wysokość składki polisy była dostosowana do możliwości finansowych wszystkich pracowników zainteresowanych zapewnieniem sobie dodatkowej ochrony. Jej wysokość będzie taka sama dla wszystkich osób zatrudnionych w firmie.

Na co zwrócić uwagę, wybierając polisę grupową?

Dobrze wybrane ubezpieczenie pracownicze może okazać się najlepszym kołem ratunkowym w trudnej życiowej sytuacji. Stanie się tak jednak tylko wtedy, kiedy pracownicy zainteresowani polisą poświęcą nieco czasu, aby dobrać ją pod kątem swoich potrzeb i oczekiwań.

Dlatego jeśli teraz to właśnie ty oraz twoi koledzy i koleżanki z pracy decydujecie o wyborze właściwego ubezpieczenia, to zwróćcie uwagę na:

  • zakres ochrony – polisa grupowa może np. gwarantować odszkodowanie po urodzeniu dziecka lub śmierci małżonka, ale nie musi. To ty i inni pracownicy decydujecie o tym, od czego chcecie się ubezpieczyć;
  • sumę ubezpieczenia – im będzie ona wyższa, tym ubezpieczeni dostaną wyższe świadczenie, gdy zdarzy się wypadek i doznają uszczerbku na zdrowiu. W przypadku polis grupowych maksymalna suma ubezpieczenia może wynosić ok. 300 000 zł. Tak wysoka kwota oznacza też płacenie wyższych składek, ale jednocześnie jest gwarancją solidnego wsparcia finansowego w trudnej życiowej sytuacji;
  • okres karencji – jest to czas od zawarcia umowy z ubezpieczycielem, w którym nie wypłaci on odszkodowania, mimo że ubezpieczony np. miał wypadek. Dobra informacja jest taka, że w przypadku polis grupowych okres karencji jest krótki. Zdarza się także, że ubezpieczyciel w ogóle nie stosuje karencji;
  • limity świadczeń – w warunkach umowy może być zawarta informacja, że ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie np. za 1 lub 2 pobyty w szpitalu w ciągu roku. Dlatego warto wybrać ofertę, która będzie gwarantowała jak najsolidniejszą ochronę;
  • wyłączenie odpowiedzialności ubezpieczyciela – w OWU, czyli w Ogólnych Warunkach Umowy, na pewno będzie znajdować się informacja na temat tego, w jakich okolicznościach firma ubezpieczeniową nie ma obowiązku wypłaty odszkodowania. Dotyczy to np. śmierci przez samobójstwo czy doznania uszczerbku na zdrowiu podczas prowadzenia auta pod wpływem alkoholu.

Ubezpieczenie w pracy – dlaczego warto?

Nawet jeśli masz polisę indywidualną, to przystąpienie do „grupówki” na pewno ci nie zaszkodzi. To kolejne, dodatkowe wsparcie, które otrzymasz, gdy np. złamiesz nogę, będziesz leżeć w szpitalu z powodu wstrząsu mózgu, czy kiedy urodzi ci się dziecko. Atutem polisy grupowej jest też niska składka, która nie nadszarpnie twojego budżetu.

Ubezpieczenie grupowe będące kompromisem między przystępną ceną a szerokim zakresie znajdziesz na https://www.rankingubezpieczennazycie.pl/. Oprócz tego o płaceniu składki wcale nie musisz pamiętać – może odprowadzać ją twój pracodawca, pomniejszając o jej kwotę twoją pensję.

Ty i reszta załogi w twojej firmy jeszcze nie macie ubezpieczenia grupowego dla pracowników? Nie zwlekajcie i już teraz pomyślcie o tym, aby je wykupić. To tania, przystępna cenowo polisa dla każdego zatrudnionego, która w przyszłości może okazać się cennym wsparciem finansowym.

Strona głównaArtykuł SponsorowanyJak wybrać dobre ubezpieczenie w pracy?