Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania, odwiedził plac budowy remontowanego Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. “Na torowisku w kierunku pętli na os. Jana III Sobieskiego podkłady i szyny są już ułożone w 95 procentach” – napisał na swoim profilu społecznościowym.
Zastępca prezydenta sprawdził stan prac na całej trasie PST i na swój profil na Facebooku wrzucił, jak to nazwał, “Krótki raport z prac na PST”.
“Na torowisku w kierunku pętli na os. Jana III Sobieskiego podkłady i szyny są już ułożone w 95 procentach, zbudowano tam już także wszystkie odcinki toru w technologii bezpodsypkowej’ – napisał w raporcie. – “Natomiast na torze w kierunku centrum montaż wykonano na odcinku od przystanku Słowiańska do Alei Solidarności, a w technologii bezpodsypkowej do wykonania zostały 3 z 5 lokalizacji. Aktualnie trwają prace związane z przygotowaniem podtorza na peronie na przystanku Aleje Solidarności (kierunek centrum). Zakończono już zabudowę ścianek peronowych na wszystkich przystankach”.
Szybkie tempo prac potwierdzają komentujący, którzy w większości pozytywnie oceniają tak postęp prac, jak i jakość robót. Pozytywna ocena jakiegokolwiek remontu, zwłaszcza w mediach społecznościowych to wyjątkowa rzadkość – nie tylko w Poznaniu…
Jednak to nie znaczy, że komentujący nie mają zastrzeżeń. Po raz kolejny już wrócił temat przystanków PST, którym także przydałby się nawet nie tyle remont, co gruntowna przebudowa, ponieważ, jak zwracają uwagę komentujący, są “obleśne”, dojście do nich jest niewygodne, a często także trudne i zdecydowanie przydałyby się windy. Remont Pestki to zdaniem poznaniaków dobra okazja, by wyremontować także i przystanki. Niestety, zastępca prezydenta odpowiedział komentującym, że remontu przystanków nie ma w planach w najbliższym czasie, a od początku podczas informowania o remoncie PST było mówione, że to wyłącznie remont trasy, nie przystanków.
Mariusz Wiśniewski przypomniał też, że modernizacja torowiska tramwajowego PST była konieczna po 25 latach intensywnego użytkowania, a dzięki tej inwestycji pasażerowie zyskają bezpieczny, cichszy, a także znacznie szybszy, bo do 70 km na godzinę, przejazd tramwajów.
Tramwaje mają wrócić na całą trasę PST na przełomie maja i czerwca tego roku.