Reklama

Poznań: przejście podziemne jak podróż w czasie?

Zaproszenie na… Betlejem Poznańskie, Sylwestra Miejskiego w roku 2018 czy festiwal Poznańskie Kolędowanie 2018. Takie oto bardzo aktualne plakaty widoki mogą ujrzeć podróżni w przejściu podziemnym prowadzącym od przystanków tramwajowych na Dworcu Zachodnim.

Przejście jest łącznikiem między przystankami a przejściem podziemnym prowadzącym do dworca PKP. Jest to więc bezdyskusyjnie miejsce bardzo ruchliwe i tłumnie uczęszczane. Czy to nie właśnie w takich miejscach miasto szczególnie powinno dbać o właściwą promocję?

Tymczasem w gablotach reklamowych wiszących na ścianach tego łącznika wiszą plakaty sprzed dobrych kilku miesięcy, zachęcając czytającego do wzięcia udziału w Poznańskim Kolędowaniu (26.12.18 – 13.01.19), Betlejem Poznańskim (17.11.18-22.1218) czy… Sylwestrze Miejskim 2018.

Poznań to podobno miasto prężne, otwarte, rewitalizowane na potęgę, europejskie i nadążające za nowoczesnością. Takie opinie można usłyszeć z ust poznańskich samorządowców przy każdej okazji, na przykład w kampanii wyborczej niespełna rok temu. Plakaty reklamujące miejskie imprezy sprzed czterech miesięcy i wiszące w jednym z najbardziej uczęszczanych miejsc miasta chyba nie bardzo potwierdzają taki wizerunek..?

Postanowiliśmy dowiedzieć się, kto zarządza owym łącznikiem. Pierwszym podejrzanym był Zarząd Transportu Miejskiego, wybór dość oczywisty ze względu na związek przejścia z komunikacją miejską. Jednak chociaż to ZTM zarządza przejściem pomiędzy przystankami PST Dworzec Zachodni a przejściem podziemnym pod dworcem kolejowym – to nie on odpowiada za gabloty reklamowe.
“Powierzchnie reklamowe zostały udostępnione Gabinetowi Prezydenta Urzędu Miasta Poznania, a niebawem trafią pod administrację MTP Sp. z o.o” – odpowiedziała portalowi TenPoznan.pl Agnieszka Smogulecka, rzeczniczka prasowa ZTM Poznań.

I niby wszystko jasne, zmienia się zarządzający, więc w aktualizacji zawartości gablot może nastąpić pewien poślizg czasowy. A dokładnie 1 stycznia 2019 roku gabloty nie znajdują się już w gestii Gabinetu Prezydenta UMP, jak wyjaśniła Marta Raszeja, Kierownik Oddziału Promocji Gabinetu Prezydenta Poznania.

Ale czy trzy miesiące aktualizowania zawartości kilku gablot to trochę nie za długo jak na miasto prężne, nowoczesne i europejskie? I dlaczego nikomu z władz miasta, tak dbających o wizerunek Poznania, jakoś to się nie rzuciło w oczy przez ponad trzy miesiące?

Lilia Łada, fot. L. Łada

Dodaj komentarz

avatar